Om mijn productiviteit en het comfort van het gebruik van Solidworks te verbeteren, kijk ik naar grafische tablets met schermen (zoals WACOM CINTINQ 16...) die kunnen worden aangevuld met een " surface dial " type.
Ik heb momenteel een ergonomische rechtermuis, een 3D-muis met linkshandige aansluiting en het numerieke toetsenbord met de neus. Qua ergonomie van de apparatuur merk ik dat er in 15 jaar niets is veranderd.
Vandaar mijn vraag over het gebruik van een grafische tablet en de touch-functies van SolidWorks. Is er een echte tijdsbesparing? Gebruiksgemak? Gewoonten die moeten veranderen voordat je een oude man wordt die overweldigd wordt door de technologieën van zijn tijd? Of is het nog steeds maar een gimmick?
Ik kan me de interesse in schetsen voorstellen, maar hoe ziet het eruit voor assemblages? De tekeningen? simulatie? De renderings... Hoe de retourtjes te beheren met een dubbel scherm.
Ik vraag me daarom af wat de effectiviteit van dit soort apparatuur is en luister naar uw feedback over dit onderwerp!
U kunt op zijn minst ultraprecieze selectiegebieden uitsnijden Het is waarschijnlijk ook een manier om het gebruik van tekengereedschappen uit de vrije hand beter te ervaren.
Momenteel heb ik een 3D muis rechterhand, gewone muis linkerhand. Maar ik gebruik veel sneltoetsen (L voor lijn, geëxtrudeerde E, S-schets, enz...)
Ik heb getest op mijn laptop met afneembaar scherm en in een zittende situatie in een BE is het erg verwarrend. Omdat je je tijd besteedt aan het bewegen van je hand naar de vier hoeken van het scherm, dus minder comfortabel dan de muis, of ik beweeg de hand 8 cm om van de ene hoek naar de andere van de 32 te gaan.
Als je de hele dag stukken aluminium opstapelt, is dat niet voor de hand liggend. Aan de andere kant, als je slotenmaker doet met gebouwen met profielen in alle richtingen, is het erg praktisch (alsof je een schets uit de vrije hand geeft). Voor renderings onder Visualize is er niet veel interesse omdat het alleen parametrisering is. Aan de andere kant heeft Visualize een moderne ergonomie die beter geschikt is dan SW voor een tablet. Maar aangezien de objecten al in SW zijn gemaakt, is het potlood op de tablet niet van doorslaggevend belang. Voor de simulatie is er geen interesse omdat de instellingen weinig zijn om naar te kijken. Je zag dat ze in de demo splines uit de vrije hand laten zien, dus dit is echt aangepast en 100 keer beter. Dus hoeveel vormen uit de vrije hand maak je.
Waar het mij heel goed geschikt lijkt is als je een supervisor bent in een team waar je alle opmerkingen op het scherm direct op het onderdeel of de asm zet.
Het is erg goed in de eerste fase van het brainstormen over ontwerpen , waar je onderdelen honderd keer sneller kunt maken, omdat je niet op zoek bent naar precisie of bewerkbaarheid, maar naar snelle uitwisselingen met andere collega's en partners Als je precisie maakt als een boom met meerdere slagen met helse precisies en kettingen van afmetingen, dan vergeet je de tablet. De Surface Dial-muis die ik bezit, heeft me niet overtuigd en zit nog steeds in de doos.
Je moet op je hoede zijn voor het WHAOUOU-effect en vooral de mogelijke MSD's niet uit het oog verliezen door je hand veel van de stylus te bewegen en vaak naar het toetsenbord te springen Ik stel voor dat je een analyse per baan doet (die vaak heel verschillend zijn) om te zien of je er iets aan hebt.
Daar ga je
Groeten (nou, ik ga de bubbel jammen terwijl ik aan je denk
Oh ja, van mijn kant heb ik een 3D-muisverbinding met mijn linkerhand, een Razer Naga 17-knoppen met mijn rechterhand en het toetsenbord met mijn...
spoiler
mogelijkheid om af te wisselen .
Op de Naga wijs ik de meerdere knoppen met toetsen zoals Ctrl, Shift, Esc of snelkoppelingen, of sequenties toe aan kettingacties. Zelfs een speciaal personage. Kortom, alles wat we het meest gebruiken. Met de mogelijkheid om tussen 2 configuraties te schakelen, kunt u 12 toetsen met 2 functies hebben en/of ze als digitale pad gebruiken. Als je het goed voor elkaar krijgt, zou je bijna zonder de claveton kunnen.
De essentiële zaken zijn de Esc-toets om te annuleren, af te sluiten of te stoppen, en de Ctrl-toets voor opeenvolgende selecties tijdens het bewegen met de 3D-muis. Een echt comfort en tijdwinst. Het beperkt de ultra-repetitieve en terugkerende gebaren van heen en weer gaan.