Solidworks: dynamische tekst

Hallo

Ik had graag willen weten of het mogelijk was om in een tekst (Dans une esquisse) de waarde van een dimensie terug te winnen?

Omdat momenteel de enige manier die ik heb gevonden, is om door een aangepaste eigenschap te gaan die de waarde aan de tekst en een vergelijking geeft en de vergelijking geeft vervolgens de waarde aan de dimensie. Maar het is echt niet praktisch.

Bedankt.

Bij het bewerken van je tekstblok klik je op de betreffende dimensie.

Dit voegt de beoordeling in met de toleranties als hij die heeft.

Bedankt, maar ik zie niet in hoe.

Ik vergat te vermelden dat het in een 3D-kamer was (niet in een tekening!). En dus als ik een tekst in een schets invoeg, heb ik geen toegang tot de afmetingen of de vergelijking.

sorry, ik heb in dit geval geen oplossing

Hallo

Probeer het met deze formule te zien: de rib vetgedrukt en de naam van het stuk cursief. Het zou moeten werken...

D2@Esquisse1@0991240-1.SLDPRT

Bij het schrijven van de formule wordt deze in normaal geschreven. Ik heb je gewoon in anders gezet om het beter te begrijpen ..

Regrade mijn stuk is in 2016 en als je de Ø of de ep of de Lg verandert, verandert de schets automatisch...

tu_o.sldprt
2 likes

Ik moest mijn deel in de vorige post veranderen...

1 like

Bedankt, maar welke versie van SolidWorks gebruik je? Omdat ik niet echt het verwachte resultaat heb...

Sla het stuk op en het is mogelijk dat de formule de link is kwijtgeraakt. Als je naar configuratie specifieke eigenschap (in mijn kamer) ontwerp; het is er. Kopieer het en plak het terug in de schets en dan zal het werken... anders is het

Ø"D1@Esquisse1@Tu Ø.sldprt"x"D5@Extru.-Mince1@Tu Ø.sldprt" Lg "D1@Extru.-Mince1@Tu Ø.sldprt"

1 like

En anders voor je stuk, wanneer je je schets maakt en je tekst erin zet, plak je de tekst van je functiekant of je koppelt het direct. Als je ooit je stuk met wat je wilt en ik zal kijken ..

1 like

Heb je een CTRL-Q geprobeerd om het de link te laten vinden??? Anders  heb ik een 2e stuk voor je gemaakt waarbij de tekst direct verwijst naar de specifieke eigenschappen van de configuratie. Je kunt hetzelfde doen met je stuk... Na het wijzigen van de zijkanten mag u niet vergeten om opnieuw op te bouwen met het tweekleurige licht of CTRL-Q

tu_o_-_2.sldprt
1 like

Hier is nog een buis waar de tekst volgt als je de ribben verwisselt, behalve dat ik deze keer de opwindfunctie heb gebruikt om het te doen...

tu_o_-_3_avec_degaufrage.sldprt
1 like

Bedankt, het werkt! Het moet inderdaad een probleem van wederopbouw zijn geweest.

Aan de andere kant, voordat ik valideer als een correct antwoord, weet u of het mogelijk is om een waarde van twee cijfers aan te geven? (Bijvoorbeeld Ø76,10 in plaats van Ø76,1 of Ø76,00 in plaats van Ø76).

Ja, ga gewoon naar rechtsonder in het scherm, er is iets met de eenheden, dan kun je  daar wijzigen.

Het is op maat of MMGS of iets dergelijks....

Of anders, tools==>opties==>document eigenschappen en dan eenheden.

Bedankt, maar ik zit al in 2  of zelfs 3 cijfers, maar het display blijft alleen op het minimaal mogelijke cijfer.