Solidworks plaatwerk: probleem van het berekenen van de LOD met behulp van twee methoden

Hier zijn 2 plannen van een vouwoefening.

Ik heb verschillen als ik de berekening instel op de delta L en op de K-factor.

In de tekening moet ik ook "sleutelen" tussen de schets en de plaatwerkfunctie.

Momenteel ben ik bezig met het schrijven van een cursus over vouwen, die ik in mijn onderzoeksmethoden heb gevonden met "Fouten", maar er is geen ontwikkeling en correctie geweest in deze getuigenis.

tolerie_pour_initiation_-_tp_5a_et_5k.pdf
1 like

Aan de kusten aan de basis

Ik stel mezelf al de vraag

Er moet een wolf zijn

1 like

Ja, ik begrijp gt22,

Het verloop van deze cursus leidt dus tot het dimensioneren van een kamer van binnenuit. De werkplaats, die de voorkeur geeft aan externe dimensionering, vereist uniformiteit bij het lezen. Het ligt voor de hand dat de nauwkeurigheden van bepaalde afmetingen ongeschikt blijven voor plaatwerk.

Dat is het probleem niet; is dat vanaf een tekening die buiten is gedimensioneerd, wanneer we met de hand een berekening maken met de delta L, we een LD vinden en als we door Solidworks en de twee methoden gaan, zijn de resultaten allemaal verschillend. 

Voor eenc cobra 427, ja inderdaad, er zijn fouten (dat is al mijn probleem), maar het verlies bij de "D"  bocht = + 0.3 is zeer positief (AMADA tabel).

Ik presenteerde verschillende oefeningen, en tot nu toe vond ik altijd dezelfde resultaten tussen Solidworks en de berekening met de hand.

1 like

Hallo

in de 1e manier van berekenen is er een fout met de 1e vouw die op 30 staat met een hoek van 75° omdat je in de LD op 30 zit voor de vouwlijn die niet 30 ext blijft plakken met een vouwlijn op 30... Hetzelfde geldt voor de 190 in gemengd, die in 213 is, het is niet logisch en opnieuw voor de 35 die 58 wordt! 

En bij het berekenen tel je 190,72+0,3 op  en naar mijn mening moet het worden afgetrokken.

1 like

Hallo

na testen met de K-factor van het bedrijf waar ik werk; Ik vind hetzelfde resultaat bij +- 2 tienden.

Zie PJ

teste.png

Goedenavond allemaal,

Ik voltooide mijn cursus voor seconden in ketelmakerij, en ik ontdekte en begreep wat er aan de hand was, dus maakte ik van de gelegenheid gebruik om het in mijn bestand in te voegen.

Voel je vrij om me te vertellen wat je denkt... zie PJ

Dank u voor uw onderzoeksmogelijkheden

resolu_solidworks_tolerie_probleme_de_calcul_de_la_ld.pdf
1 like