Solidworks plaatwerk gat in vouw

Hoi allemaal

Ik ben op zoek naar een model voor een deel in SW 2014 met een beetje bijzonderheid. Het is een rechthoekig plaatwerk, met een gat.

Deze plaat is 50mm x 50mm vlak, dikte 2, en heeft een bocht van 140° in het midden.

Het heeft een gat van 8 mm diam, dat plat is gemaakt voordat het wordt gevouwen, en waarvan het midden in het midden van het platte stuk valt, d.w.z. precies in het midden van de vouw.

Weet jij hoe je dit moet tekenen?

Met de plaatwerkmodule kan ik gaten maken in vlakke oppervlakken, maar niet op een vouw.

Bij voorbaat dank!!

Jongste kind

Hier zijn 2 kleine afbeeldingen om te helpen begrijpen:

1) Het afgewerkte stuk zonder het gat (dat ik niet kan maken)

2) Het platte werkstuk met het gat goed gepositioneerd voor het buigen

sans_titre.png

Zie deze communicatiedraad

http://www.lynkoa.com/forum/3d/probleme-plie-deplie

Je moet het gat maken voordat je het uitvouwt 

Fijne dag 

@+

3 likes

Hallo 

Kunt u de functie voor het verwijderen van gespleten of geëxtrudeerd materiaal niet gebruiken om het gat te maken?

Hallo

Hier zijn twee oplossingen in delen uit 2012

tolerie_trou_dans_pli_1er_solution.sldprt
3 likes

Hallo

Hier zijn twee oplossingen in delen uit 2012

tolerie_trou_dans_pli_2eme_solution.sldprt
2 likes

Hier is nog een mogelijke oplossing,

Fijne dag. 

soluce_3.sldprt
2 likes

Ik zou oplossing 3 hebben voorgesteld (met de uitgevouwen-gevouwen functie), maar heeft iemand een manier om een tijdelijke as in het voltooide deel EN in het uitgevouwen deel te hebben?

Ik heb niet alle kamers van mijn teamgenoten geopend. Dus het antwoord staat er misschien al in.

Maar je moet je vierkante stuk maken, het boren erin.

Vervolgens schets je een rechte lijn door het midden van je onderdeel (je vouw), selecteer je de functie "geschetste vouw" in de plaatwerkmodule en dat is alles

sans_titre.png
5 likes

Werkt het!! Dank u allen!!

Wat leek mij het eenvoudigst:

Maak het plaatwerk stuk met de vouw in de basisschets, vouw het uit, maak het gat, vouw het om:)

A+

2 likes

@ Benjamin, vergeet niet om een resolutie te zetten voor het juiste antwoord ;-)

Ok perfect, dus onze oplossing. Een coin37coin en ikzelf :-)