Hallo
We hebben al een op maat gemaakte Toolbox-database in ons bedrijf (verminderde selectie van boormaten, vermindering van normen, toevoeging van schroefdraadmaten + speciale stappen enz.).
Ik zou aan onze categorieën schroefdraad een reeks tapgaten willen toevoegen, hetzij met vooraf gedefinieerde verzinking, of, als dit niet mogelijk is, op zijn minst een inlaatfrezen van vooraf bepaalde grootte.
Maar in de basis van de tapgaten is er geen kolom voor het beheren van de verzink- of freesopties. We kunnen alleen handelen op basis van de afmetingen van het getapte gat zelf.
Heeft iemand een idee om dit soort boorcategorieën in de gereedschapskist te maken?
Bij voorbaat dank,
Hallo jmarmier,
je hebt toegang tot deze informatie als je exporteert naar EXCEL. U kunt het maken en bewerken en vervolgens importeren. in dit voorbeeld ben ik begonnen met de ISO 4762 schroeven.

Dank u voor uw snelle reactie.
Hoe ben je aan deze Excel-tabel van de ISO4762 gekomen?
Ik heb in de gereedschapskist gezocht, maar ik heb alleen een algemene ISO-norm, en welke categorie getapte gaten ik ook selecteer, de Excel-knop (bijgevoegde afbeelding) werkt niet...
sans_titre.png
Hallo
De gemakkelijkste manier is waarschijnlijk om de "Advanced Piercings" te gebruiken, wat een vrij recente en zeer, zeer krachtige functie is.
Je kunt vrijwel alles doen wat je wilt als een gat / voor gat / paalgat en het geheel kan worden opgeslagen als een favoriet (zoals annotaties wat)
Anders is het een gelamineerd gat + een getapt gat met de hulp voor klassiek boren
NB: de knop voor het openen van de tabel in Excel werkt alleen met een premium SW (kan een pro zijn) maar niet met een basis SW-licentie. Het is nergens gedocumenteerd en het is heel, heel dom. Gedwongen om contact op te nemen met de dienst na verkoop om erachter te komen.
2 likes
@froussel, het spijt me dat te horen. Ik ben inderdaad met een premie van 2019. Ik ben het ermee eens, het is heel erg dom.
Hallo
Over de knop voor het openen van de Excel-tabel, ik denk dat het normaal is dat het niet werkt met basis SW, omdat het gerelateerd is aan de toolbox die alleen toegankelijk is vanuit de Pro-versie van SW
Hallo
Ik ben op zoek naar gewoon een G1/4" + verzinkboor met behulp van de geavanceerde boorfunctie met als doel er een favoriet van te maken. Maar het is onmogelijk in de functie voor het tappen van rechte pijpen: om een schroefdraaddiepte te definiëren die verschilt van de boordiepte, noch om de draadweergave toe te voegen ... mogelijkheden die we hebben in het boorgereedschap...
Helaas, nee,
Binnen de functie zijn de keuze-elementen beperkt (draaddiepte vs. boren, draadweergave).
Ik zie niet in wat het beperkt. U kunt functies achter elkaar stapelen en alles handmatig opnieuw definiëren voor elk functieniveau.
In onderstaande afbeelding heb je een eerste functie voor het verzinken en daarna een tweede voor het tapgat.
Het enige wat ik mis is de thread annotatie om de thread te tonen (misschien een bug van mijn 2020 SP3.0).
1 like