Solidworks: transformatie van een auto van volume naar plaatwerk buigen?

Hallo allemaal,

Voor mijn eerste CAD-les moet ik zelf een fictieve autotekening maken en deze vervolgens modelleren op solidworks in volume en vervolgens in plaatwerkbuiging.

Dus ik teken de auto, ik modelleer hem in volume. Tot nu toe gaat alles goed.

Dan probeer ik hem plaatwerk te laten buigen en daar beginnen alle problemen.

Wanneer ik mijn auto probeer te transformeren, vertelt de software me "kan geen vouwrand zijn omdat een van de overeenkomstige vlakken niet plat is".
Dus nam ik de drie belangrijkste onderdelen van de auto (een deel van de adventskant, de linkerkant en de rechterkant) en vervolgens tekende ik de schetsen van de bovenste delen van het voertuig opnieuw om ze direct om te zetten in plaatwerk vouwen.

Maar ik begrijp niet hoe ik al deze onderdelen met elkaar kan verbinden, zodat ik een goede ontvouwing kan doen en het modelleergedeelte van mijn examen kan halen.

In de hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.
En alvast bedankt aan degenen die de tijd hebben genomen om dit kleine bericht te lezen \o/

img_1090.jpg

Hallo

Je zou de stempelfunctie  moeten gebruiken om dit soort onderdelen te maken.

Mmm... Dat hebben we niet in de klas geleerd, ik ga een tutorial bekijken om te begrijpen hoe het werkt.

Dank u voor uw antwoord :) .

Moet uw auto realistisch zijn of ruw gevormd in plaatstaal?

Ruwe vorm, tijd dat ik weet hoe ik het daarna moet printen om het in karton te kunnen bouwen en op een kleine robot/voertuig te kunnen plaatsen.

Ach, dat is anders... Heeft u enige kennis van plaatwerkfuncties?

Uh... (x) 
Ik denk het niet (x).

Dsl de corrector beugs soms, ik wilde plaatwerk schrijven...

Ah oké haha.
Mmm... Niet alleen de gebogen basis plaatwerkbases, maar ook ombouw naar plaatwerk, ontvouwen, buigen en geëxtrudeerd materiaal verwijderen.

Hier is een kleine tutorial zodat je kunt beginnen, dan is het aan jou om door te gaan en een beetje te zoeken; Omdat we hier zijn om te begeleiden en niet om alles te bereiken.

voiture.docx

Oh, heel erg bedankt.

Ik hoef dus geen dikte aan de plaat te geven.
En om de spatborden van de auto te maken, raad je me aan om een stempel te doen?

Welnu, wanneer u de plaatwerkfunctie maakt, moet u de dikte invoeren.

Nou heel erg bedankt voor je hulp :).

Als het de bedoeling is om het te printen (op papier/karton blijkbaar) en dan wat te knippen/vouwen, denk ik dat je de stempelfunctie kunt vergeten (papier leent zich helemaal niet voor dit soort manipulatie).
In eerste instantie moet je gaan voor een basisauto zoals ontworpen door kleine kinderen (of bijna). Experimenteer met eenvoudige vormen om erachter te komen wat kan worden uitgeklapt en wat niet.

Kijk naar de hulp van SW om meer te weten te komen over de bestaande plaatwerkfuncties (het is online beschikbaar), doe de bijbehorende tutorials als je kunt.

Heeft u kennis van plaatwerkpraktijken?

Alleen de basis, elke keer dat we een oefening deden, waren de objecten altijd eenvoudig van vorm (rechthoek, vierkant...) maar nooit complex van vorm zoals de afgeronde delen die op mijn tekening worden weergegeven.