Solidworks - waarde van auto-buig radii

Hallo

Hoe stem je in een plaatwerk de buigradius systematisch af op de dikte van de plaat?

De "standaard"-waarde komt overeen met de laatst ingevoerde waarde, dus niet noodzakelijkerwijs met de dikte van het nieuwe onderdeel.

Hallo

U moet met de rechtermuisknop klikken op "Plaatwerk(1)" die zich in de eerste "Plaatwerk"-functie van de creatieboom van uw stuk bevindt en de straal kiezen die u voor dit onderdeel gaat gebruiken.

Daarna zullen alle spaken standaard op deze waarde staan en kunt u deze taak naar believen herhalen.

Fijne dag.

4 likes

Hallo

Ik denk dat we een sjabloontabel moeten maken.

Dit is hoe het werkt: http://help.solidworks.com/2013/french/SolidWorks/sldworks/c_sheet_metal_gauge_tables.

Vriendelijke groeten.

1 like

U kunt een sjabloon voor een deeldocument (prtdot) opslaan met een plaatwerkfunctie die u verwijdert voordat u deze opslaat. Zodra je een plaatwerkonderdeel opnieuw wilt doen, ga je aan de slag met dit model.

Zie het bijgevoegde bestand. Wees voorzichtig, ik heb de SW2013-versie gebruikt, maar je kunt het model met elke versie van SW maken.

piece_tolerie.zip
3 likes

Bedankt voor je antwoorden, ik zal dit allemaal zo snel mogelijk onderzoeken

Hallo

Ik ben het eens met b.morel, we moeten een sjabloontabel maken die de straal oplegt op basis van de dikte.

er is een voorbeeldtabel in C:\Program Files\SolidWorks Corp\SolidWorks\lang\French\Sheet Metal Gauge Tables\sample table - steel - english units.xls

Met dit bestand wordt de online hulp en het maken van een documentsjabloon of sjabloontabel automatisch toegewezen, u kunt doen wat u wilt.

@+

2 likes