Hoi allemaal
Ik had mijn antwoord dit weekend voorbereid, maar ik miste wat informatie die ik vanochtend had gecontroleerd.
In ons bedrijf maken we gebruik van Werkgroep PDM. Maar ik heb al een paar vragen:
1) Dus de eerste vraag die ik JH zal hebben, is uit hoeveel mensen uw ontwerpbureau bestaat met "beperkt aantal SW-licenties"?
Want hier wordt het verschil gemaakt bij de keuze tussen WorkGroup en Enterprise! Vooral in termen van kosten!
2) Wat zijn de soorten licenties? Standaard, Pro of premium? Want als je alleen standaarden hebt, zul je alle werkstations moeten updaten naar de professionele versie, wat extra kosten met zich meebrengt!
3) Werkt uw bedrijf slechts op één site?
4) Hoe beheert u momenteel SolidWorks-bestanden? Gewoon door een Windows-boom?
5) Hoe werkt de SolidWorks-bestandscodering?
6) Is er validatie tijdens het maken van de onderdelen?
7) Hoe draag je de plannen over naar andere afdelingen?
Wat WorkGroup betreft, denk ik ook dat het product voor een lange tijd zal worden vernieuwd, maar zonder enige verbeteringen... Ik denk niet dat SolidWorks ons in de steek zal laten en ons zal dwingen over te stappen naar Enterprise als de huidige oplossing functioneel is, en ze deze in leven kunnen houden met weinig (of heel weinig) investeringen.
Wat ons gebruik betreft, zijn we gewend geraakt aan WorkGroup en zijn beperkingen. We hebben een prestatieprobleem, maar het is waarschijnlijk versiegerelateerd (SW 2011), en we zullen binnenkort naar SolidWorks 2014 verhuizen, ik kan je vertellen of het probleem aanhoudt.
Wat betreft uw andere vragen:
Ter informatie: onze trunk is 116 GB groot en bevat bijna 27.000 SolidWorks-bestanden.
Productprestaties voor het zoeken naar bestanden (- krachtiger dan de oude Windows-desktopzoekfunctie op XP)
Voor het zoeken naar bestanden denk ik dat het veel langer is dan bij een SQL-database, maar als je zoekt op een bestandsnaam (die onze code bevat), is het niet zo lang (tussen de 10 en 20 seconden zou ik zeggen). Aan de andere kant, op aangepaste eigenschappen van het bestand, duurt het veel langer (het is ergens normaal, maar Enterprise zal op dit punt een duidelijk voordeel hebben)!
Gebruiksgemak, snelheid van uitvoering van taken, beheer van revisies op grote ezels, beheer van externe referenties
Het gebruik is eenvoudig als je eenmaal de basis onder de knie hebt, maar ik denk dat het probleem vergelijkbaar is op Enterprise. Geen probleem voor het revisiebeheer op grote assemblages (als ik de vraag goed heb begrepen), en bij ons geen externe referentie behalve de bibliotheek die niet in de kluis zit, maar het werkt goed zo.
Pb schijfgrootte, heeft een buitenste schijf nodig
Voor het formaat wordt de PDM steeds groter, maar gelukkig! In 4 jaar tijd zou ik zeggen dat het 50 GB heeft gekost, wat niet veel is. Thuis is het op de server geïnstalleerd (9 mensen in de BE en 90 mensen in totaal in de doos), dus ik begrijp de vraag van de externe schijf niet echt.
Pbs /single-station installatie
De installatie van de server is eenvoudig, het zijn de procedures voor projectbeheer, revisie en archivering die ondersteuning vereisen (het is beter om te betalen voor een paar dagen ondersteuning dan om op een slechte basis te beginnen, waarvoor u de gevolgen voor de hele levensduur van de PDM betaalt...). Er is niet per se een clientinstallatie, omdat deze is opgenomen in SolidWorks Pro.
Pb van interfaces met ERP, .....
De interface met het ERP is op zich onbestaande! Ik heb het probleem omzeild met enkele macro's (PDF-locatie en BOM-creatie), die csv-bestanden komen deponeren waar de ERP komt om te onderzoeken of een bestand is gedeponeerd, en implementeert het in de ERP-database. Het is een beetje omslachtig om in te stellen, maar zo werkt het nu eenmaal. Dit zijn zaken die veel minder investeringen zullen vergen in Enterprise.
Dus tot slot, je hebt de keuze tussen 2 producten, een "low cost" die het werk doet met zijn beperkingen, en de high-end, die alles veel beter zal doen (en waarschijnlijk ook dingen die je niet nodig hebt).
En ik voeg eraan toe dat we al geruime tijd op zoek zijn naar een migratie naar Enterprise, maar de extra kosten die gepaard gaan met de migratie (van WorkGroup naar Enterprise) die ingewikkeld gaat worden, zetten ons aan het denken.