SolidWorks Wpdm vs. EPDM – Toekomst van het product? - Prestaties en eenvoud

Hoi allemaal.

Voor een beperkt aantal SW-licenties. De PDM-werkgroepoplossing is aantrekkelijk in vergelijking met een dure EPDM met SQL-server.

De basisfunctionaliteiten van een PDM zijn aanwezig.

Er is mij altijd verteld dat Wpdm aan het einde van zijn levensduur was.  Ik zie het nog steeds terug in het Premium-aanbod. SW lijkt de 2 producten nog steeds te willen behouden. Resellers dringen er altijd op aan om EPDM te nemen (het genereren van een omzet die > is als die van de verkoop van SW 3D).

Ik hoor graag van industriële gebruikers van Wpdm
Hoe zie je de toekomst van het product?, 

Productprestaties voor het zoeken naar bestanden (- krachtiger dan de oude Windows-desktopzoekfunctie op XP)

Gebruiksgemak, snelheid van uitvoering van taken, beheer van revisies op grote ezels, beheer van externe referenties

Pb schijfgrootte, heeft een buitenste schijf nodig

Pbs  /single-station installatie

Pb van interfaces met ERP, .....

Hartelijk dank.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik heb geen PDM.

Sorry.

Hallo

We hebben geen WorkgroupPDM maar wel EPDM.

EPDM gaat verder en heeft meer functies dan zijn "voorouder" WorkGroup.

- Taakautomatisering (automatische conversie)

- Replicatie op meerdere locaties

- Extreem korte zoektijd (aangezien de EPDM de database aanvalt)

- Koppeling van EPDM met ERP (via EPDMGateway)

Als u meer informatie nodig heeft, aarzel dan niet.

1 like

Ik denk niet dat PDMWords Workgroup "aan het einde van zijn levensduur" is, nou ja, het hangt er allemaal van af hoe je het interpreteert, dat er in de toekomst geen ontwikkeling van nieuwe functionaliteit meer is ja, maar dat het product volledig zou verdwijnen lijkt me onwaarschijnlijk.

Na deze twee PLM-softwares, hoewel met vrij vergelijkbare namen zijn heel verschillend, zou ik zeggen dat als je een kleine be van 4 of 5 personen de werkgroep is waarschijnlijk meer dan genoeg, als je wilt het documentbeheer ver genoeg of als je een grote EPDM zal meer geschikt zijn.

2 likes

Hoi allemaal

Ik maak van deze discussie gebruik om te vragen hoe gemakkelijk het is om Workgroup PDM op te zetten als je twee SolidWorks-licenties hebt.

Volgens informatie verzameld tijdens de Kickoff: "PDM Workgroup is vernieuwd in 2014 en zeker in 2015"

Vriendelijke groeten.

Hoi allemaal

Ik had mijn antwoord dit weekend voorbereid, maar ik miste wat informatie die ik vanochtend had gecontroleerd.

In ons bedrijf maken we gebruik van Werkgroep PDM. Maar ik heb al een paar vragen:

1) Dus de eerste vraag die ik JH zal hebben, is uit hoeveel mensen uw ontwerpbureau bestaat met "beperkt aantal SW-licenties"?

Want hier wordt het verschil gemaakt bij de keuze tussen WorkGroup en Enterprise! Vooral in termen van kosten!

2) Wat zijn de soorten licenties? Standaard, Pro of premium? Want als je alleen standaarden hebt, zul je alle werkstations moeten updaten naar de professionele versie, wat extra kosten met zich meebrengt!

3) Werkt uw bedrijf slechts op één site?

4) Hoe beheert u momenteel SolidWorks-bestanden? Gewoon door een Windows-boom?

5) Hoe werkt de SolidWorks-bestandscodering?

6) Is er validatie tijdens het maken van de onderdelen?

7) Hoe draag je de plannen over naar andere afdelingen?

Wat WorkGroup betreft, denk ik ook dat het product voor een lange tijd zal worden vernieuwd, maar zonder enige verbeteringen... Ik denk niet dat SolidWorks ons in de steek zal laten en ons zal dwingen over te stappen naar Enterprise als de huidige oplossing functioneel is, en ze deze in leven kunnen houden met weinig (of heel weinig) investeringen.

Wat ons gebruik betreft, zijn we gewend geraakt aan WorkGroup en zijn beperkingen. We hebben een prestatieprobleem, maar het is waarschijnlijk versiegerelateerd (SW 2011), en we zullen binnenkort naar SolidWorks 2014 verhuizen, ik kan je vertellen of het probleem aanhoudt.

Wat betreft uw andere vragen:

Ter informatie: onze trunk is 116 GB groot en bevat bijna 27.000 SolidWorks-bestanden.

Productprestaties voor het zoeken naar bestanden (- krachtiger dan de oude Windows-desktopzoekfunctie op XP)

Voor het zoeken naar bestanden denk ik dat het veel langer is dan bij een SQL-database, maar als je zoekt op een bestandsnaam (die onze code bevat), is het niet zo lang (tussen de 10 en 20 seconden zou ik zeggen). Aan de andere kant, op aangepaste eigenschappen van het bestand, duurt het veel langer (het is ergens normaal, maar Enterprise zal op dit punt een duidelijk voordeel hebben)!

Gebruiksgemak, snelheid van uitvoering van taken, beheer van revisies op grote ezels, beheer van externe referenties

Het gebruik is eenvoudig als je eenmaal de basis onder de knie hebt, maar ik denk dat het probleem vergelijkbaar is op Enterprise. Geen probleem voor het revisiebeheer op grote assemblages (als ik de vraag goed heb begrepen), en bij ons geen externe referentie behalve de bibliotheek die niet in de kluis zit, maar het werkt goed zo.

Pb schijfgrootte, heeft een buitenste schijf nodig

Voor het formaat wordt de PDM steeds groter, maar gelukkig! In 4 jaar tijd zou ik zeggen dat het 50 GB heeft gekost, wat niet veel is. Thuis is het op de server geïnstalleerd (9 mensen in de BE en 90 mensen in totaal in de doos), dus ik begrijp de vraag van de externe schijf niet echt.

Pbs  /single-station installatie

De installatie van de server is eenvoudig, het zijn de procedures voor projectbeheer, revisie en archivering die ondersteuning vereisen (het is beter om te betalen voor een paar dagen ondersteuning dan om op een slechte basis te beginnen, waarvoor u de gevolgen voor de hele levensduur van de PDM betaalt...). Er is niet per se een clientinstallatie, omdat deze is opgenomen in SolidWorks Pro.

Pb van interfaces met ERP, .....

De interface met het ERP is op zich onbestaande! Ik heb het probleem omzeild met enkele macro's (PDF-locatie en BOM-creatie), die csv-bestanden komen deponeren waar de ERP komt om te onderzoeken of een bestand is gedeponeerd, en implementeert het in de ERP-database. Het is een beetje omslachtig om in te stellen, maar zo werkt het nu eenmaal. Dit zijn zaken die veel minder investeringen zullen vergen in Enterprise.

Dus tot slot, je hebt de keuze tussen 2 producten, een "low cost" die het werk doet met zijn beperkingen, en de high-end, die alles veel beter zal doen (en waarschijnlijk ook dingen die je niet nodig hebt).

En ik voeg eraan toe dat we al geruime tijd op zoek zijn naar een migratie naar Enterprise, maar de extra kosten die gepaard gaan met de migratie (van WorkGroup naar Enterprise) die ingewikkeld gaat worden, zetten ons aan het denken.

4 likes

Hallo en bedankt allemaal

Lucas, bedankt voor de grote precisie van je antwoorden.

- We hebben 5 posities.......... Vision 5 max, denk ik.

- 1 Premium en 5 stdd.

- Voorlopig boomstructuur op ramen. X-bestanden.

- In afwachting van de codificatie van de keuze voor een ERP (Sylob business, Proconcept of gelijkwaardig product voor business in de industrie..... hoge kosten).

- Tot op heden geen documentvalidatie. Wens om revisies te beheren.

- Communicatie met diverse diensten via PDF of papier.

Het is jammer dat Windows 7 niet alle functies van deskstop search bevat. Hoewel dit vaak traag was, kon het alle tekst in SW-attributen en annotaties op de plannen indexeren.

Goedenacht.

Vriendelijke groeten.

Julian

1 like

Ik begrijp de opmerking "Het is jammer dat Windows 7 niet alle functies van deskstop search heeft" niet.
Windows desktop search die verscheen onder Windows XP en die evolueerde naar Windows Search nog steeds onder XP werd vernieuwd onder Vista, zeven en 8... Hij heeft alleen maar geprofiteerd van een diepere integratie... en nieuwe functionaliteit. Ik zie niet de functies die zouden zijn verdwenen

Het is overal in de Windows-interface te vinden (in het menu "Start", in het verkennervenster, met behulp van de F3- of Windows+f-toets...)

Aan de andere kant, net als onder XP, moet het de bestanden indexeren, op de server of op clientwerkstations. Dus als je een server hebt die te oud is, is het mogelijk dat client/server-indexering niet goed werkt, maar je kunt identificatie direct in de schijfeigenschappen inschakelen

Om beter te begrijpen hoe Windows Search werkt (vooral op het gebied van filters) raad ik de site aan http://www.sevenforums.com/tutorials/36599-search-windows-7-a.html

1 like

Inderdaad, voor 5 posities is het een moeilijke keuze!

Dus, weet je de prijs voor de 2 PDM's al?

Inclusief de kosten voor de aanschaf van een PRO-licentie en het verschil in jaarlijks onderhoud?

Hoe zit het met de kosten van Enterprise?

Bij ons, omdat we een codificatie hebben, is al het onderzoek erop gebaseerd!

Het is dus niet nodig om te zoeken op SolidWorks-eigenschappen (met welk doel precies? Ik ben benieuwd!).

Daarnaast heb ik enige tijd geleden een hulpprogramma opgezet waarmee je in recordtijd op het netwerk kunt zoeken! Minder dan een seconde voor de resultaten van een zoekopdracht op het hele netwerk (alleen de bestandsnaam), d.w.z. bijna 900 GB! Ik ga een tutorial maken die ik hier zal plaatsen voor installatie.

En voor het maken van PDF's, hoe doe je dat? Met de hand, opslaan als? Of heb je een macro?

1 like

Goedenavond op het forum.

In orde.

Dank je wel Fab voor je antwoord over de indexatie op W7. Ik zal goed kijken naar de aanwijzingen op de link.

Het lijkt mij echter dat de indexeringstool minder geavanceerd is. Met de oude tool konden we zoeken naar bestanden aan de hand van de aanduidingen in de attributen en eventuele annotaties op de plannen of 3D-bestanden. En niet alleen de bestandsnaam. Ik kijk zo snel mogelijk naar je document.

Dank ook aan Lucas.

Ik heb nog niet te maken gehad met de kosten pb. Het lijkt erop dat het €15.000 tot €30.000 kost voor een omgeving van 5 tot 10 werkplekken op EPDM.

Ik dacht dat met een PC in premium (Workgroup pdm) + 4 anderen met SW std het zou kunnen "werken".

Een punt dat ik ook moet herzien.

Indexering door Windows7 (als vorige pt OK) zou voldoen aan onze belangrijkste behoefte, die van het zoeken.

Goedenacht.

Bedankt.

Julian

1 like

Goedenavond allemaal,

JH, er zijn een paar vragen die ik heb gesteld die je niet hebt beantwoord!

En heeft u geprobeerd SolidWorks Explorer? Ik weet niet of het standaard of pro is!

http://help.solidworks.com/2013/French/PDMWorks/c_SW_Explorer_Overview_WPDM.htm

Omdat je met dit hulpprogramma in de kofferbak kunt zoeken op eigendommen, maar a priori werkt het ook zonder de kluis, maar ik ken de limieten niet.

Hoi allemaal.

Bedankt Lucas voor je info.

Geen consultaties over pro en 2e premium versie. 

Codificatie niet geratificeerd omdat het ERP-project zich voortsleept in lg + PLM EPDM in behandeling.

Voor een drukke omgeving zoals een speciale machine,  met x-honderd plaatwerkonderdelen (multi en single-body), is het respect voor een nauwkeurige syntaxis van bestandscodering zwaar om mee te leven. We hebben hoogwaardige smarproperties-maskers gemaakt, zodat we gemakkelijk naar componenten kunnen zoeken op trefwoorden (geen gebruik van SW-labeling). We hebben dossiers voor "beoordeelde " projectspecifieke tentoonstellingen  . In de mate van het mogelijke vertrekken we van ontwerpmodellen, die ter plaatse gekopieerd worden. Het is echter vaak interessant om uit te gaan van een " speciaal " stuk van een behuizing.  Op XP met desktop search was het niet zo slecht. We vonden onze bestanden / attributen, morfo-dimensionale criteria, elke indicatie op een plan,.....

Als ik me niet vergis,  is dit niet langer het geval op de zoekfunctie die in W7 is geïntegreerd, die minder krachtig is.

SW Explorer lijkt alleen SW-bestanden te vinden met eigenschappen ingevuld in SW (label). Als SW Explorer meer functies had, zou .............SW verkopen - EPDM !

Bedankt.

Fijne dag.

Julian

Hallo JH,

Ik begrijp het probleem nu beter.

In feite is het een probleem dat zich voordeed bij de 64Bits.

Het lijkt mij dat het werkt in 32Bits.

Indexeren werkt, maar je moet de opties voor solidworks-bestanden wijzigen in "Alleen eigenschappen indexeren".

Dan zal de zoekopdracht werken, maar alleen op de venstereigenschappen van het bestand, d.w.z. de eigenschappen die aanwezig zijn in het tabblad "Details" van de bestandseigenschappen.

De SolidWorks-eigenschappen, het tabblad "Aanpassen" (d.w.z. Smartproperties-eigenschappen) worden niet geïndexeerd.

Zoals ik in het begin al zei, lijkt het mij dat het werkt in 32Bits, het probleem bestond ook in XP64Bits.

Nu weet ik niet of het een SolidWorks- of Windows-probleem is...

1 like