Hallo, ik heb een groot probleem met solidworks, als ik een cirkel wil extruderen, vertelt het me dat het dat niet kan doen omdat het onderdeel niet gesloten is. alleen kan ik niet zien waar het niet gesloten is!! Is er geen manier voor het programma om me de exacte locatie van het probleem te laten zien? Heeft iemand ooit dit probleem gehad?
Het is voor een zeer dringend project dat ik snel naar school moet, als iemand wist hoe hij me kon helpen, zou ik heel erg dankbaar zijn! Bij voorbaat dank
Het kan ook zijn dat je er een lijn of andere kleine schets naast hebt gemaakt zonder dat je het doorhebt, of je cirkel is niet gesloten, het hangt er ook van af hoe je het hebt gemaakt of je de cirkelfunctie hebt genomen of dat je het hebt geknipt, er zijn genoeg mogelijkheden voor dit soort defecten.
In een door @Mathieu BOGER genoemd geval, als u een gesloten omtrek (cirkel) + een open contour heeft die afdwaalt, kunt u op het moment van extrusie de laatste optie van de extrusiefunctie "Geselecteerde contouren" gebruiken door in de cirkel te klikken waarin u geïnteresseerd bent.
Als je dat niet kunt, komt dat omdat je overzicht open is, dus volg de instructies in @bart.
Ik weet dat het soms, op Catia, gewoon een punt kan zijn dat niet is omgezet in een constructie-element.
Ik heb niet de indruk dat het op SW mogelijk is, maar als dit soort problemen me overkomt, is het eerste wat ik controleer of mijn constructie-elementen als zodanig zijn gemarkeerd.