Solidworks (Engelstalig)

Hallo, ik heb een groot probleem met solidworks, als ik een cirkel wil extruderen, vertelt het me dat het dat niet kan doen omdat het onderdeel niet gesloten is. alleen kan ik niet zien waar het niet gesloten is!! Is er geen manier voor het programma om me de exacte locatie van het probleem te laten zien? Heeft iemand ooit dit probleem gehad?

Het is voor een zeer dringend project dat ik snel naar school moet, als iemand wist hoe hij me kon helpen, zou ik heel erg dankbaar zijn! Bij voorbaat dank

Hallo

Er is de functie "Repair Sketch" waarmee u naar intervallen kunt zoeken.

Stel eenvoudig het interval in op 1, 2, 3 mm en klik op het vergrootglas

Zie bijgevoegde afbeelding.

Bewerken: als je de functie niet kunt vinden, ga dan naar Tools/Sketch Tools/Repair Sketch.

reparer_esquisse.png
12 likes

Hoi @ me juliaa

Jouw schetsen zijn ze zwart

Als het niet zwart is, heb je geen beperkingen

Stel dus beperkingen op om dit te doen, klik op uw objecten en kijk welke u kunt verplaatsen

zie onder andere deze tutorial om SolidWorks te leren

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/apprendre-les-bases-solidworks

zoals gezegd @ bart zie de omtrek van je schets met de G-toets (vergrootglas)

Het kan zijn dat je ook 2 lijnen over elkaar heen zit die je niet goed kunt zien

@+ ;-)

1 like

Hallo

Het kan ook zijn dat je er een lijn of andere kleine schets naast hebt gemaakt zonder dat je het doorhebt, of je cirkel is niet gesloten, het hangt er ook van af hoe je het hebt gemaakt of je de cirkelfunctie hebt genomen of dat je het hebt geknipt, er zijn genoeg mogelijkheden voor dit soort defecten.

Hou ons op de hoogte.

5 likes

Het kan ook zijn dat je twee cirkels op elkaar hebt. Iets dat kan gebeuren wanneer u uw entiteit converteert.

Eventueel geprobeerd in het menu, gereedschappen, schetsgereedschappen, controleer de schets op de functie

4 likes

In een door @Mathieu BOGER genoemd geval, als u een gesloten omtrek (cirkel) + een open contour heeft die afdwaalt, kunt u op het moment van extrusie de laatste optie van de extrusiefunctie "Geselecteerde contouren" gebruiken door in de cirkel te klikken waarin u geïnteresseerd bent.

Als je dat niet kunt, komt dat omdat je overzicht open is, dus volg de instructies in @bart.

1 like

Plaats uw bestand

Dit maakt het mogelijk om te weten waar het probleem zit

@+ ;-)

2 likes

+1 @thomas

Probeer in het menu, gereedschappen, schetsgereedschappen, controleer schets op functie

4 likes

Hallo 

Ik weet dat het soms, op Catia, gewoon een punt kan zijn dat niet is omgezet in een constructie-element. 

Ik heb niet de indruk dat het op SW mogelijk is, maar als dit soort problemen me overkomt, is het eerste wat ik controleer of mijn constructie-elementen als zodanig zijn gemarkeerd. 

Tot gauw!