SolidWorks2018 Onzichtbaar onderdeel

Hallo

Ik weet niet wat ik in mijn model heb gedaan, maar als ik het opnieuw laad, zie ik dat het onderdeel onzichtbaar is.

Als ik de muisaanwijzer over de functies van de modelstructuur beweeg, zie ik de randen gemarkeerd in de viewport, maar het model zelf blijft onzichtbaar. Alsof het gemaakt is van een perfect transparant materiaal.

Als ik het exporteer naar bijvoorbeeld STEP, klopt het onderdeel helemaal.

Wat heb ik kunnen deactiveren?

Alan

Goedenavond

Misschien heb je een volume lichaam verborgen? Het gebeurt soms!

1 like

Hallo

Kun je een zeefdruk van de genoemde kamer bij de creatieboom plaatsen?

+1 sterke veranderingen dat het lichaam verborgen is, kijk gewoon in de lichaam/volume boom als je kubus wit is en niet geel of blauw als het verborgen is.

Merk op dat in de 2018 de TAB-toets de onderdelen in de assemblages verbergt, mogelijk dat dit ook het geval is met de lichamen in een te testen onderdeel. (sleutel die praktisch blijkt te zijn)

1 like

Klik met de rechtermuisknop op de eerste volumefunctie, klik op de bril die net onder het pictogram staat om de functie te bewerken.

@Fuz3d: de TAB-toets is altijd standaard ingesteld om een onderdeel te verbergen (als ik dat al had..!).

2 likes

Hallo

Inderdaad, ik had per ongeluk de eerste volumefunctie verborgen en in feite is er geen visualisatie van deze toestand in de boom.

Je moet er alleen maar over nadenken bij de xas waar....

Bedankt

Alan