SOLIWORKS 2018 - Flowberekening en offerteaanvraag

Hoi allemaal

Ik heb verschillende plannen gemaakt voor de vervaardiging van stalen en houten meubels voor mijn appartement, het ontwerp is klaar, nu komt de volgorde van het materiaal: de enige manier die ik tot nu toe heb kunnen vinden om te weten hoeveel ik nodig heb, is door het met de hand te doen, iets heel lang en arbeidsintensief, Om nog maar te zwijgen van het feit dat het onbetrouwbaar is, aangezien ik, gezien het aantal en de complexiteit van sommige assemblages, sommige onderdelen kan vergeten die in de stroom moeten worden geïntegreerd.

Dus hier is mijn vraag: is er een functie in SolidWorks 2018 waarmee ik deze doorvoerlijst automatisch kan modelleren met het aantal type A-onderdelen en lengte X, het aantal type B- en lengte Y-onderdelen, enz.

Bijvoorbeeld, voor een frame van 600x400 met een hoek van 20x20x3, krijg ik een lijst die aangeeft

- 2 x 20x20x3 LG 600 dubbele hoeken van 45°

- 2 hoeken 20x20x3 LG 400 dubbel 45°

Ik geef aan dat ik niet van plan ben om tekeningen te maken, met de computerondersteuning voor me tijdens de fabricage, en dat al mijn constructies worden gemaakt door de functie "gelaste constructie".

Ik geef toe dat ik een tijdje heb gezocht, maar de enige oplossing die ik kon vinden was tijdens het modelleren van de tekening door een gedetailleerde nomenclatuur te maken, wat me geen tijd zou besparen.

Bedankt allemaal, ik hoop dat ik mezelf heb kunnen uitleggen^^

Hallo

het eenvoudigste zou zijn om een MEP van de vergadering te maken en een stuklijst te maken die u de behoefte geeft voor elke referentie en voor een kwestie van optimalisatie van plaatwerk en staafinstelling, er zijn LogiTole en logiBarre die geweldig zijn...

1 like

Idem ac cobra 427 LogiTole en Logibarre.

Of als je onder contract staat, Snijoptimalisatie voor de staven (mycad tool van visiativ) doet het ook voor de staven.