Ik werk in een metaalbewerkingsbedrijf (SME) dat verschillende activiteiten samenbrengt (slotenmaker, ketelmaken en plaatmetaalbewerking).
Ik ben momenteel op zoek naar een planningsoplossing die is aangepast aan onze workshop. Omdat ik op dit moment niets echt overtuigends heb gevonden, ben ik benieuwd naar jullie feedback en de tools die jullie dagelijks gebruiken.
Onze belangrijkste behoefte is om te kunnen:
Plan een productieorder (PO);
Wijs het toe aan een specifieke operator;
Verdeel een OF in verschillende fasen of periodes;
Beheer prioriteiten met dynamische herplanning (verplaats een bestelling en pas de rest automatisch aan).
Ter context: onze productietijden variëren sterk, variërend van één uur tot meerdere weken.
Alvast bedankt voor jullie advies en aanbevelingen!
Welke personeelsmiddelen heb je? Bij ons zijn het methodtechnici + werkplaatsplanner. Op het niveau van industriële ERP-software + specifieke ontwikkelingen aangepast aan onze activiteiten + rapportage en gegevensextractie (wij zijn ISO 9001/45001/CEFRI 1456E/EN1090 in voorbereiding)
We hebben ongeveer tien werknemers, dus het is mogelijk om een individueel rooster te maken en bestellingen toe te wijzen op basis van de vaardigheden van iedereen.
Dit soort onderwerp is erg interessant, maar vereist ook dat je je specificaties vastlegt. De antwoorden kunnen variëren afhankelijk van de prijs. Tussen een klein bedrijf van 10 mensen, 5 in productie (veelzijdig), 2 enzovoort... en een ander SMe met een kleine 50 mensen en een productie van meerdere stations, machines (dus kosten), enzovoort...
In het eerste geval zullen planningssoftware, organisatie en methode, en een verbonden tool voldoende zijn, en een afhankelijkheid van een star systeem voorkomen.
ERP-tools daarentegen bestaan van het begin van de planning tot het einde van het eindproduct, managementtools en zijn ze zeer goed gedaan. Voorraadbeheer enzovoort... dit alles met een andere tool en interfaces van de beheerder tot de magazijnmedewerker. De starheid van het systeem vereist dat je zeer betrokken bent om de tool goed te laten werken.
En de klap kan verrassend zijn, van de audit tot de training, en de kosten van licenties en technische ondersteuning bij een storing . Maar uiteindelijk, als het systeem werkt, zijn er besparingen en kunnen we vertrouwen op en anticiperen op behoeften. En laten we een IT-afdeling niet vergeten die zijn naam of in ieder geval de tools waardig is.
Kortom, je kunt de implementatie van een dienst van een systeem als deze niet improviseren zonder er goed over na te denken
Het is daarom noodzakelijk om te identificeren De omvang van het bedrijf De inzetmodus Wereldwijde Begroting
Let op de software CLIPPER ERP HERAKLES ERP gericht chaudro Topsolid ERP voor een ontwerpbureau Silog ERP maatwerkproductie Divalto zware ketelproductie
Daarna moet je erachter komen, AI en Google zijn een eerste stap, en ik nodig je uit om een audit te doen en contact op te nemen met een leverancier van dit type software voor een nauwkeurige uitleg van wat je kan brengen