Probleem met herhaling van een functie die wordt aangedreven door een kromming op een slibvlak dat wordt losgeschroefd

Hallo

Bijgevoegd is een jpeg om mijn bezorgdheid te tonen die in mijn vraag wordt aangehaald, het idee is om de afplatting van dit doorboorde slibgezicht te "kunnen herstellen" ... en stuur het naar het plasma om te snijden, heel eenvoudig, maar het mislukt!!

Bij voorbaat dank voor uw antwoorden

Hoogachtend, Pierre

repetition_pilotee_par_une_courbe.jpg

Bijgevoegd is het SW 2016-bestand

2meilhan.sldprt

Het is zeker gemakkelijker om de herhaling op de uitgevouwen te doen dan op het volume (aangezien de normaal van je herhaling verandert bij elke gebeurtenis in de 3d)

1 like

Iemand een oplossing?

Ja daar ben ik het mee eens, alleen in de gebogen delen verandert het cirkelgat van vorm, toch?

Bedankt voor het antwoord

Met andere woorden, de cirkel die op de uitgevouwen is getekend, zal met de rol van vorm veranderen in de gebogen-gebogen delen, begrijp ik dat?

En als u uw materiaalverwijderingen via uw assemblage maakt, want op een gegeven moment zult u staven hebben

Dus in je assemblage maak je nieuwe staafdelen, je positioneert ze correct met een penetratie van elkaar (onder boven)

Dan kun je via een Booleaanse bewerking het vacuüm op de leuning creëren

Van daaruit is je leuning en (je inf stringer) met zijn verwijderingen van materie 

Je hoeft alleen maar je piercings te vinden via een plat oppervlak

Eindelijk, voor mij onder SW premium 2017 is het mogelijk 

Ik weet niet zeker of je het in 2016 kunt doen

@+

1 like

Hallo @pierre32.debat 

Het is heel goed mogelijk om gaten te maken die haaks op het oppervlak staan en dit op elk punt op het oppervlak waar je het eerste gat hebt gemaakt.

Aan de andere kant moet elk gat met de hand worden gemaakt, er is geen automatisme mogelijk. Je moet een schets maken waarmee je het plan van een gat kunt maken + een schets van het gat en een verwijdering van materiaal voor dit gat. Herhaal de handeling voor elk gat. Aan de andere kant weet ik niet wat het zal doen bij het uitvouwen.

Ik zit in de 2019 versie

Vriendelijke groeten

PS: AMHA het niet-uitvouwen heeft niets met de gaten te maken, want zelfs zonder gaten ben ik er niet in geslaagd om te gebruiken wat je voor het afvlakken hebt gedaan. Je moet wachten tot mijn collega's je vertellen hoe je je balk plat moet maken en AMHA, je moet alles verwijderen wat niet de balk is, aangezien je ons een DEEL hebt gegeven en geen ASM. Bovendien kan iemand mij af en toe uitleggen waarom uw staaf niet vanaf het begin als plaatwerk wordt behandeld, terwijl Pierre 32 begint met mechanisch gelast.

Ik denk hier aan de recente tutorial van @ac cobra  die bij de challenge werd gepresenteerd

meilhan_zz_2020-11-11_12_58_50-window.jpg
1 like

Goedemorgen

Geweldig bedankt voor alle antwoorden, ik zie duidelijker!!

"Wordt vervolgd"!!

Hoogachtend, Pierre

Hallo

Als u hetzelfde modelleringsprincipe wilt behouden om uw gaten te krijgen, kunt u een Booleaanse bewerking gebruiken zoals gezegd @gt22 

In plaats van materie te verwijderen, creëer je een lichaam volgens dezelfde parameters.
Vervolgens selecteert u tijdens de sluimerstand "Body" in plaats van "Function"
En tot slot doe je een Gecombineerd/Aftrekken van je Stringer minus de herhaalde lichamen.

repete.jpg
1 like

Jourbon,

Ik zal deze oplossing proberen en u continu op de hoogte houden!!

Bedankt