Sinds een paar dagen is de functie voor het selecteren van componenten in de grafische weergave van de assemblage verdwenen, de functiebeheerboom ontwikkelt zich niet langer voor subassemblages, wetende dat de optie "functiebeheerder > het geselecteerde object in de weergave scrollen" is aangevinkt (opname 01).
Een ander probleem kan verband houden, en als ik me niet vergis, waren de beperkingen van de componenten gegroepeerd in een map, toch? (opname 02).
Heb je geen back-up van je profiel om te laden om te testen?
Anders kun je je profiel resetten om te zien of het van hem komt en het vervolgens herstellen of een ander laden vanaf een werkstation van je collega's als je die hebt!
Een profiel opslaan/herstellen in Start/Solidworks Wizard Kopieerinstellingen
Om een profiel terug te zetten naar de fabrieksinstellingen, gaat u naar de Register-editor (typ in het zoekvenster Register-editor)
Wijzig vervolgens de naam van de map HKEY_CURRENT_USER\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Solidworks naar Solidworks-save2021-08-19
Het starten van Solidworks-instellingen is gereset.
Om het profiel te herstellen als het niets verandert, verwijdert u in de register-editor altijd de Solidworks-map die is gemaakt bij het openen van de c (fabrieksprofiel)
Wijzig vervolgens de map Solidworks-save2021-08-19 in Solidworks.
Hiermee kun je in ieder geval zien of het gerelateerd is aan een SW-optie
Voor de tweede vraag moet je spelen met de rechtermuisknop op de naam van de asm bovenaan de functiebeheerder: zie PJ (mijn screenshot is dubbelzinnig, je moet in het gedeelte "Weergave van de boom" zijn)
U moet de optie "Beperkingen en afhankelijkheden weergeven" hebben aangevinkt in plaats van "Functies weergeven" (beide opties zijn automatisch exclusief).
Ja, bij het overschakelen naar "functies weergeven" verscheen de beperkingsmap opnieuw, zelfs de componentselectie ging terug naar normaal o0, heel erg bedankt,