Hoi allemaal We merken een probleem op bij de export van plaatmetalen onderdelen in dxf-formaat vanuit Solidworks via onze exportmacro; wanneer we ze openen op Draftsight, is het dimensioneel goed, maar de afmetingen die we meten krijgen een annotatieschaal, die varieert afhankelijk van de posities of vijlen.
We hebben moeite om te bepalen of het van Solidworks of draftsight komt. Bij een individuele export van een plaatmetaalbestand via rechtsklik op " export to dxf " treedt het probleem niet op. Bij bestanden die direct op Draftsight zijn aangemaakt, ook geen probleem. Heeft iemand een idee, ik ben aan het opdrogen in mijn zoektocht...
Als ik de DXF open met Autocad, meet ik nooit met een afmeting, maar met het meetgereedschap. Het meetinstrument heeft geen meetschaal, het werkt op een schaal van 1:1. Ik ken Draftsight niet?? Ik weet niet of het hetzelfde is als Autocad. Onze export is voor onze zaak op een schaal van 1:1
Als dit alleen gebeurt met de macro, komt dat doordat een exportoptie in dxf niet hetzelfde is als de macro en daarom afkomstig is van de Solidworks-export.
Waarschijnlijk is het mogelijk om de VBA-code aan te passen zodat je de exportopties kiest volgens je VBA-code en zo dit probleem oplost. Bewerking: Voor exportopties:
Je exporteert naar het object of de presentatieruimte (Autocad of een andere manier)
Je kiest een schaal of je blijft op de 1/1-schaal Maar op de schaal van 1/1 van een 1/5 detail blijft het detail 1/5
Als je nu opent op Autocad of een andere manier, blijft de schaal van je detail altijd 1/5 bij 1/1 schaal. Dus om zeker te zijn, en vooral bij AutoCAD zonder Draftsight te kennen, moet je het gemeten hulpmiddel gebruiken in plaats van een dimensie of een 1/1 schaal dimensie definiëren, vooral in het 2D-model waarin AutoCAD of Draftsight
Als ik het mis heb, ben ik bereid het uit te leggen
De meettool werkt zoals je zegt, maar het is nogal lastig als je bijvoorbeeld de afmetingen wilt weergeven, of voor een nieuwkomer die de subtiliteit niet kent.
Normaal gesproken is het hoofdprincipe bij deze 2D-software de schaal van de afmetingen, ik geef toe dat het een beetje een probleem is... Maar niets onmogelijks. De gemeten tool is het hulpmiddel waarmee je een schaal in je plan kunt definiëren wanneer het DXF-extractie is en je een importdimensie hebt zonder schaal.
Deel je macro als je niets vertrouwelijks hebt. Ik heb deze case al gezien, het lijkt erop dat ik het op het forum of thuis intern niet meer heb, en voor zover ik me herinner had het te maken met de exportopties. (wat de handmatige export bevestigt).