Problemen met het verwijderen van materiaal op de overgangsvouw als ik uitvouw .... HELP!

Hoi allemaal

Ik worstel met plaatwerkstukken die via overgangsvouwen zijn gemaakt.

Ik wil graag materiaalverwijdering toepassen, om lasermarkeringen uit te voeren, om het walsen en monteren in de werkplaats te vergemakkelijken.

Geen zorgen om de materiaalverwijderingsfunctie te creëren, maar aan de andere kant als ik mijn onderdeel uitvouw, heb ik mijn verwijderingen niet meer en komt de lengte van mijn onderdeel niet meer overeen ....

Ik bevestig mijn stuk in stuk om aan jouw kant te testen.

Bij voorbaat dank.

courbe_escalier_niv1.sldprt

Hallo

Je moet op Solidworks 2018 of 2019 zijn, want ik kan het niet openen met mijn Solidworks 2017.

Vriendelijke groeten

Hallo

Kunt u ons een RWZI van uw kamer geven, evenals een afbeelding of schets van wat u wilt?

Goedenavond

Voor degenen die de 2018-versie van 2019 niet hebben

Hier zijn in ZIP de foto's van de uitgeklapte en de creatieboom

Vriendelijke groeten

EDIT, hier is versie 2 van de ZIP, ik was een afbeelding vergeten

courbe_escalier_version_2_.zip
1 like

Hallo

U moet uw materiaalverwijdering verwijderen en vervolgens de functie voor geprojecteerde curves gebruiken; het werkt, goede productie

Vriendelijke groeten. 

2 likes

Kijk of het je kan helpen, het principe blijft hetzelfde voor flyers. Je hebt de Ø, de Hoogte en de hoek nodig die je aan de opening van je Ø wilt geven. Voor uw materiaalverwijdering; Je hoeft ze alleen maar op een rij te maken in de uitgevouwen zoals ik deed om de vorm te geven, dan gevouwen en je stuk zal klaar zijn en voldoen aan je verwachtingen.

plinthe_elliptique.sldprt
2 likes

Hallo

Allereerst bedankt dat jullie de tijd hebben genomen om naar mijn probleem te kijken (en ja, sorry, het is SW2019).

Guillaule-7, ik ben geïnteresseerd in uw oplossing, maar hoe kan ik niet zien hoe u dit aanpakt, na de geprojecteerde curve-functie? Het is me gelukt om de curvelijnen te projecteren aan de kant waar ik lasermarkeerlijnen wil laten verschijnen, maar als ik uitvouw, volgen de curves niet... Kunt u mij uw stuk alstublieft sturen?

Anders lijkt de oplossing van cobra 427 mij erg interessant! Geen propeller of andere herhaling afhankelijk van de te beheren curve, ik moet dit verdiepen voor mijn toekomstige modellen!

Hallo 

Als u SolidWorks gebruikt, moet u vervolgens een 3D-schets maken van de geprojecteerde curve en vervolgens materiaal met de richtingsrichting uit  uw sterschets verwijderen. 

Anders, voor degenen die Sheetworks gebruiken, zoals ik, hoef je alleen maar de schets te hernoemen volgens de voorwaarden die we vooraf hebben gedefinieerd in de voorwaarden voor graveren. Thuis heb ik de schets van de geprojecteerde curve hernoemd naar "Graveren" en dat is alles. 

Ik gebruik SolidWorks 2019 en Sheetworks V17.

Goede productie.

Hallo weer Guillaume_7

Ik heb het geprobeerd met de geprojecteerde curve-functie, 3D-schets door de vorige entiteiten te converteren, maar dan voor de materiaalverwijderingsfunctie werkt het niet (ik heb niet eens toegang tot de dunne functie, om bijvoorbeeld 1 mm materiaal op dat en dat gezicht te kunnen verwijderen, om een lasertracering aan slechts één kant weer te geven).

Deze weergave zou ik uiteindelijk graag willen (zie bijlage).

En om het aantal innerlijke streken naar wens te kunnen beheren (door te schetsen of te herhalen).

Als je me een stuk zou kunnen sturen, zou het misschien makkelijker zijn.

capture.jpg

Hallo, bijgevoegd, je zult zien dat de extrusies snel klaar zijn, ik heb niet de tijd genomen om alles te beperken. Ik heb bewust een .sldprt gezet zodat je de manipulaties kunt zien. 

SW2019

Ik hoop dat dit helpt. 

Goede productie

courbe_escalier_niv1.sldprt

Geweldig, bedankt Guillaume_7!

Probleem opgelost!

1 like

U bent van harte welkom met plezier!!