Problemen met mazen met een onderdeel

Hallo, ik probeer een berekeningssimulatie te maken, maar ik heb een probleem met dit onderdeel, het gaas faalt, iemand kan het me van tevoren uitleggen, bedankt.

Vriendelijke groeten.

linkoa_plat_1435.sldprt

Je onderdeel is 2,5 mm dik, welke maaswaarde zet je erin? Idealiter heb je een waarde nodig die veel kleiner is dan 2,5 mm.

1 like

Hallo, in feite laat ik het standaard gaas staan. Ik heb geprobeerd een waarde te wijzigen, maar ik ben bang om de resultaten te vertekenen, ik weet niet echt waar ik de grootte van het gaas moet wijzigen.

Vriendelijke groeten.

Hoe fijner de mazen, hoe nauwkeuriger de resultaten zullen zijn!!!!!!

1 like

Als u het net wilt wijzigen, gaat u naar 

Simulatie > opties > standaardopties > mesh.

Zie Help: 

http://help.solidworks.com/2012/French/SolidWorks/cworks/IDC_HELP_MESHSOLID.htm?id=6875e0db0ae74d529ffeb3c622c3d47f#Pg0

1 like

Hallo, om genoeg resultaten te hebben, raad ik je minimaal 2 elementen aan, 3 zou hier het beste zijn, denk ik...

Je hebt een maaslengte van 37mm voor een dikte van 2,4...!!

Je moet een controle van 1 mm aan de randen plaatsen. Voor controle ga je naar Simulatie, mesh en apply control.

Je neemt de 2 randen van de dikte en zet ze vervolgens op 1mm steeklengte. De rest brei je zoals gewoonlijk met een lengte van 30mm denk ik. 

Zo loopt zijn ;) lopen!

ROM's

sans_titre.jpg
1 like

Dank u allen.

@rom is dit de conclusie die ik had getrokken, met dank aan de anderen voor hun bijdrage, maar het antwoord van Rom lijkt mij het meest relevant.

Vriendelijke groeten.

Ik heb het een beetje beter voor je gehaakt, die op de foto was een beetje walgelijk...

Dit zou meer bô moeten zijn met een andere controle op de split eronder (ctl1 op 1 mm voor dikte en ctl 2 op split eronder op 6 mm, algemene maaslengte op 30 mm)...!

ROM's

desktop.rar
1 like

Heel erg bedankt rom's geweldig aan de andere kant, waar is de tweede voor?

Vriendelijke groeten.

Hallo

Dit type onderdeel wordt niet in volume berekend.

Het is typisch van de oppervlaktestructuur., de dikte is klein in vergelijking met de afmetingen.

Ik heb mijn bedenkingen bij de resultaten die met dit soort modellering worden bereikt.

4 likes

Ben het eens met Thierry, maar ik heb SLD nog nooit in neutrale vezels gebruikt.

Ik heb een tweede knop geplaatst om de elementen te homogeniseren en de maaswijdte iets gelijkmatiger te vergroten. In de 1e afbeelding hebben we veel elementen met lage verhoudingen (basis/hoogte-afmeting van het element moet zo dicht mogelijk bij 1 liggen), dus vanuit het oogpunt van simulatie is het een sagoin-gaas...  

Met een soepelere overgang krijg je minder grote verhoudingen en dus een betrouwbaarder resultaat!

ROM's

1 like

@thierry dit stuk deel uitmaakt van een geheel, wil ik geloven dat mijn ervaring in EM slecht is, ook al interesseert het me enorm.

Wat zijn jouw tips om deze simulatie zo goed mogelijk te maken?

Vriendelijke groeten.

@samos024: mijn antwoord is een beetje laat, maar de oplossing is om te rekenen in oppervlaktemodellering, maar ik denk dat je je probleem al hebt opgelost.

Mijn advies is dat je heel voorzichtig moet zijn met het gebruik van eindige elementen, het is geen black box.

Er zijn trainingen over dit onderwerp die erg nuttig kunnen zijn voor beginners. zie L0x cursus op de CETIM website.

http://www.cetim.fr/Formations?recherche=l01&type=-1&x=0&y=0

http://www.cetim.fr/Formations?recherche=l03&type=-1&x=0&y=0

Goede keuzes en tot uw dienst

1 like

@thierry bedankt voor de links.

Ik ben er inderdaad in geslaagd om eruit te komen, hoe moeilijk het ook is om er zeker van te zijn dat ik alles goed heb begrepen, dat is mijn probleem vandaag om er zeker van te zijn dat ik het goed heb gedaan.

Bedankt voor de links.

Vriendelijke groeten.