Ik heb een probleem met de functie om naar plaatmetaal te converteren zodra ik SolidWorks activeer. Ik zit op SW 2025 SP5.0 Ik heb het getest op de werkstations van mijn collega's en het werkt heel goed, dus het komt niet uit de kamer. Ik heb het geprobeerd met een eenvoudig stuk zoals een L gemaakt in geëxtrudeerd bossing. Ik heb ook de pc opnieuw opgestart en afgesloten, evenals een herinstallatie van SW.
Dit opent Sw met een leeg profiel zoals bij de installatie voor een sessie (en gaat daarna terug naar het originele profiel). Probeer daarna de functie van plaatmetaalwerk te doen. Als het werkt, komt het van je gebruikersprofiel in SW (corrupt profile). Zo niet, dan komt het van je SW (installatie die nog wordt nagekeken?)
Het zal daarom nodig zijn om te beginnen met een leeg profiel, of met een functioneel profiel. (van een collega) Om je profiel te behouden terwijl je vanaf een nieuw leeg scherm begint, kun je de SW-map die bij jouw versie hoort in de registereditor hernoemen naar OLD. Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SolidWorks\SOLIDWORKS 2025 en je hernoemt het naar Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\SolidWorks\OLD_SOLIDWORKS 2025 Je start SW opnieuw en doet je profiel opnieuw