Terugkerende problemen bij het samenvoegen van PDF met PDF catia

Hoi allemaal.
Voor de goede orde, ik ben helemaal geen CATIA-gebruiker, maar we hebben collega's die het gebruiken. Van mijn kant ben ik een ontwikkelaar, we gebruiken een ERP (IFS) waarin we bladen invoeren op de werkorders, en op elke werkorder hebben we pdf's die aan het element zijn gekoppeld.
Op een OF hebben we een rapport dat we genereren, waar we deze verschillende PDF's samenvoegen tot output 1 alleen.
Het probleem is dat deze samenvoeging 9 van de 10 keer niet werkt, en als dat niet het geval is, is het alleen op PDF's die zijn gegenereerd met CATIA.

Vandaag komen we deze foutmelding tegen:
Ifs.Fnd.FndSystemException: Verkenner: Er is een niet-afgehandelde uitzondering opgetreden —> Datalogics.PDFL.LibraryException: Could not find the XObject named ‹ %s ›.: Could not find the XObject named ‹ %s ›. Foutnummer: 537329691

Welke informatie zou je me kunnen geven, zodat we op de juiste manier PDF's kunnen genereren met CATIA? Het rare is dat deze PDF's die met CATIA zijn gegenereerd, foutloos openen...

CATIA versie die we hebben: V5 R27, R28, R31

Hallo Romain,
Ik heb een app ontwikkeld die vergelijkbaar is met die van jou die SolidWorks verbindt met ons ERP, inclusief pdf's.
Ik heb de Datalogics-bibliotheek niet gebruikt omdat ik geen bestanden hoefde samen te voegen.
Aangezien je de licentie van de bibliotheek hebt gekocht, zal ik beginnen met me tot hen te wenden en hen te vragen of ze dit probleem ooit hebben gehad.

Hallo herinnering,

Ik heb een nieuwe analyse gedaan, en ik denk niet dat we een Datalogics-licentie hebben gekocht, maar ik merkte iets heel vreemds op.
In de ontwikkelaar die het rapport genereert, haal ik mijn PDF's uit CATIA, vervolgens verklein ik ze pagina voor pagina om ze naar A4 te converteren, en zodra ik een CATIA-pagina tegenkom, heb ik een lege pagina in de verkleinde PDF, maar op een niet-CATIA PDF heb ik geen bugs... Op een gegeven moment hadden we gebruikers die de fout tegenkwamen dat het CatiaSymbols-lettertype niet werd herkend, we hebben het op de werkstations van de gebruikers geïnstalleerd en deze bug is gecorrigeerd, nu is er alleen deze fout met betrekking tot XObject, maar het is onmogelijk om het op enigerlei wijze op te lossen

Toch loont het: Flexibele licenties en prijzen

Ik heb al gezien op andere ontwikkelingsforums zoals https://www.developpez.net het gebruik van de OpenSource PdfSharp-bibliotheek : Overzicht van de PDFsharp-bibliotheek

Als je deze library probeert, ben ik benieuwd naar het resultaat

1 like

Het enige wat ik kan zeggen is dat de fout die bij ons binnenkwam afkomstig is van ons ERP (dus van IFS), en dat de volledige fout als volgt is:

Ifs.Fnd.FndSystemException: Explorer: Er is een onverwerkte uitzondering opgetreden —> Datalogics.PDFL.LibraryException: Kon het XObject met de naam ‹ %s › niet vinden: kon het XObject met de naam ‹ %s › niet vinden. Foutnummer: 537329691
op Datalogics.PDFL.Document.Print(PrintUserParams userParams)
at Ifs.Application.InfoServicesFramework.FndPDFLibrary.PrintFile(String bestandsnaam, String printerName, Int32 kopieën, Int32 pageFrom, Int32 pageTo, String localPrintjobName)
op Ifs.Application.InfoServicesFramework.DocumentFileHandler.Print(PrintInstance instantie, String PrinterName)
bij Ifs.Application.InfoServicesFramework.PrintDialog.PrintReportToPhysicalPrinter(PrintInstance instantie)
at Ifs.Application.InfoServicesFramework.PrintDialog.cmdOk_Execute(Object sender, FndCommandExecuteEventArgs e)
op Ifs.Fnd.Windows.Forms.FndCommand.OnExecute(Component component)
op Ifs.Fnd.Windows.Forms.FndCommandButton.OnClick(EventArgs e)
op System.Windows.Forms.Button.OnMouseUp(MouseEventArgs mevent)
op System.Windows.Forms.Control.WmMouseUp (Message& m, MouseButtons-knop, Int32 klikken)
op System.Windows.Forms.Control.WndProc(Message& m)
op System.Windows.Forms.ButtonBase.WndProc(Bericht&m)
op System.Windows.Forms.Button.WndProc(Bericht&m)
op System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.OnMessage(Bericht&m)
op System.Windows.Forms.Control.ControlNativeWindow.WndProc(Message& m)
op System.Windows.Forms.NativeWindow.Callback(IntPtr hWnd, Int32 msg, IntPtr wparam, IntPtr lparam)
— Einde van het spoor van de binnenste uitzonderingsstapel —

Voor mij is de Datalogics-bibliotheek al opgenomen in IFS en hebben we geen controle over welke bibliotheek we moeten gebruiken

Hallo
In een snelle zoekopdracht lijkt het erop dat dit een ontbrekend object is in de PDF die door Catia is gegenereerd. Je moet naar deze kant kijken op de Catia-forums rechtstreeks of kijken met Dassault. Misschien zie ook de geïnstalleerde Adobe-versie en de compatibiliteit met Datalogics.

1 like

Hoi Romein,
Ik begrijp het beter. Ik dacht dat jij degene was die de code had geschreven.
Zijn er opties in CATIA om PDF-export te configureren?

1 like

Hallo, ik zie dat het een tijdje geleden is dat je de vraag hebt gesteld, maar aangezien ik geen oplossing zie, zal ik mijn geluk beproeven als het je kan helpen en als het je nog steeds niet is gelukt om het probleem op te lossen.

Kunt u mij om te beginnen vertellen hoe uw collega's PDF's genereren?

Er zijn verschillende manieren om dit te doen, dus begin misschien met het proberen van een andere (wat ik je zou kunnen vertellen)

Hallo.
Vorige week heb ik hieraan gewerkt met de ondersteuning van de software die we gebruiken om onze rapporten te ontwikkelen, en ze hebben de oorzaak van het probleem gevonden, de oorzaak komt van de PDF's zelf, waar ze beveiligingsinstellingen hebben die samenvoegen verbieden, maar ook het extraheren van pagina's, zelfs als ze niet met een wachtwoord zijn beveiligd (deze beveiligingsinstellingen zijn toegankelijk vanuit Acrobat Reader door op te drukken CTRL + D, tabblad " beveiliging ").
Support adviseerde ons om gebruikers die deze PDF's aan ons ERP toevoegen, te vragen ze te herwerken, om ze compatibel te maken met onze ontwikkeling.
Vergeleken met de software van CATIA werd mij alleen verteld dat de software geen opties biedt om PDF's te genereren, geen mogelijkheid om andere dan versie 1.3 te genereren bijvoorbeeld. Maar het enige dat overblijft is om te vinden hoe ik deze sloten kan " springen , ik had geprobeerd een PDF opnieuw te genereren met de PDF-printer, zonder succes...

Weet u zeker dat het samenvoegen en extraheren van pagina's alleen verboden is in Catia PDF's? Persoonlijk is het geblokkeerd op AL mijn pdf's (zelfs die van Excel, PPT, Word...)

Hier is een afbeelding om er zeker van te zijn dat we het over dezelfde verboden hebben:

1 like

Dezelfde beperkingen als @Wrem.rem op pdf's gegenereerd door Excel en Solidworks.
En geen probleem om samen te voegen met Pdfsam Basic (ver. 4.1.1)

Hallo.
Vanmorgen heb ik aanvullende tests gedaan en die waren deze keer doorslaggevend.
Op de PDF van CATIA gebruikte ik mijn PDF-printer (microsoft print naar PDF) om dit document opnieuw te genereren, en op het gegenereerde bestand kon ik het formaat wijzigen naar A4 (ooit had ik een document in A0-formaat), en daar werkte de samenvoeging heel goed.

Geweldig, goed gezien het idee van het formaat