Lassen in simulatie

Hallo

Ik heb een probleem met de soldeerconnector.

Ik begreep de methode: het eerste geselecteerde lichaam is een schaal of plaatwerk en het tweede ding hetzelfde met een volumelichaam ernaast.

Als ik het principe goed heb begrepen, is het op het kruispunt van de projectie van het eerste geselecteerde gezicht op het tweede geselecteerde gezicht dat het koord wordt gecreëerd.

Het werkt, dat is wat je op de foto kunt zien (rood vroeg op grijs volume)

Het probleem is dat het niet werkt met het andere vel (cyaan op de foto), simulatie vindt de kruising van de twee vlakken niet??? Nu ben ik aan het vertragen...

Als iemand het mij zou kunnen uitleggen, zou het een doorn in mijn oog wegnemen.

capture.jpg

Welkom @patbo

Het is moeilijk om je te helpen zonder de instellingen te zien die je hebt gebruikt

Zou je contact kunnen opnemen met je kleine ASM zodat we kunnen zien wat je als criterium voor de simulatie hebt genomen.

Gebruik het ==> bestand ==> pack-and-GO-functie  door de elementen van de simulatie allemaal in een ZIP bij te voegen.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo

Ik doe de test in een kamer, maar het is hetzelfde.

Bijgevoegd is het bestand.

Cdlt

piece11.zip
1 like

Ik kijk mee en houd je op de hoogte

Vriendelijke groeten

Hello@patbo

Inderdaad, ik kan het ook niet. terwijl de eerste las heel goed is gedaan. Als we aan de andere kant nog een las willen maken, stuurt hij ons naar de weide.

Heeft u toegang tot de visiativ hotline?

Vriendelijke groeten

Hallo

Ik denk het niet, maar ik kom er wel achter.

Ik neem contact met je op als ik een antwoord heb.

Vriendelijke groeten

1 like

Hallo @zozo,

Ik heb een antwoord!

Hoewel je in deze connector volume en oppervlak/schaal kunt gebruiken, moet je in de eerste invoer het lichaam selecteren dat op het gezicht projecteert (mijn straal).

In mijn geval is het echter een volume, dus het werkt niet...

Om eruit te komen, moet ik mijn balk transformeren in een oppervlak om het in de eerste selectie te kunnen gebruiken.

In ieder geval bedankt voor de tijd die je hebt genomen om me te helpen

Goedenavond @patbo

Ik heb het genomen!  ;-)  ;-) ;-)

Ik kwam tot dezelfde conclusie als jij, maar deze logica is onbegrijpelijk in vergelijking met onze eenvoudige dagelijkse behoeften.

Dus ik heb de hulp ingeroepen van de HotLIne en ik zal je vertellen wat ze zeggen over deze logica, die een beetje merkwaardig is, dat moet gezegd worden.

Vriendelijke groeten

Hello@Patbo

Een paar vragen als je dit nog eens doorneemt ;-)

- Heeft u meestal veel lasnaden in uw ASM?

- Moet u de sterkte van uw lassen testen of wat anders?

- heb je de PRO simulatie versie of alleen de Basic Simulation?

- Wat verwacht u van de resultaten van de simulatie met de "soldeernaad" connector?

Vriendelijke groeten

Hallo @Zozo,

Om in volgorde te antwoorden:

- Ik geef lassen nooit weer in SW, ik gebruik symbolisering in tekeningen

- Ik simuleer lassen in simulatie alleen als ze meerdere spanningen hebben (afschuiving + spanning + torsie + koppel). Een simpele schaar of een simpele trek, ik doe het op de "ouderwetse" manier handmatig.

In de koffer waar ik momenteel aan werk, zijn het 2 horizontale balken van 14m die met elkaar verbonden zijn door aan elkaar geschroefde platen die op de balken zijn gelast.

Ze worden aan hun uiteinden ondersteund, allemaal met belastingen in de as en offset. (zie foto)

- Ik heb pro simulatie, de andere is te beperkt

- Ik heb de las en bouten op maat gemaakt met behulp van de connectoren.

Cdlt

assemblage1.jpg