"Lassen" van 2 halve stukken

Hallo allemaal.
Ik ben momenteel bezig met het maken van een radiografisch bestuurbare trimaran-romp.
Ik heb 2 halve schelpen in het midden gesneden door de lengte. Ik heb de 2 delen in elkaar gezet en ik heb het opgenomen in . SLDPRT.
Afhankelijk van het type weergavestijl is de verbinding tussen de 2 delen zichtbaar of niet.
Vraag: Is de koppelingslijn tijdens het afdrukken zichtbaar of niet?
Bedankt


Boot2.SLDPRT (938.1 KB)

Hallo

Ik had me voorgesteld dat je op een langschip zou werken :stuck_out_tongue_winking_eye:

Bij het afdrukken is wat u op het scherm ziet, zichtbaar op het papier. Dus in de lijnmodus zijn de lijnen zichtbaar en ook uw afbakening.

Aan de andere kant zou ik voor een las de te lassen randen afschuinen, voor een betere las (afhankelijk van het type las). Dat zou tegelijkertijd de afbakening zichtbaar maken, zelfs zonder de lijnweergavemodus.

Hallo Sylk.
Het is een 50 cm radiografisch bestuurbare zeilboot... Gemaakt van kunststof.
De vraag die ik mezelf stel is: vanuit de .sldprt ga ik een Step bestand aanmaken, om de onderdelen te printen. Zal de verbindingslijn van de 2 halve schelpen zichtbaar zijn?

Nogmaals, het hangt af van de software die wordt gebruikt om de stappen af te drukken, of er een modus " zichtbare contouren" is of niet.

Hallo, het hangt af van de instellingen van de snijmachine, sommige mensen verwaarlozen de kruispunten van dit type en doen het naaien.

1 like

Hallo @Scofield toen hij het had over de weergavestijl, dacht ik dat hij het had over afdrukken op papier... Maar je hebt me in twijfel getrokken.

Als hij het heeft over 3D-printen (extrusie, om precies te zijn) en de afstand tussen de randen is 0, dan is het niet eens dat de slicer het verwaarloost, het is dat het voor hem gewoon hetzelfde gezicht is, dus 0 zichtbare naden.
Als de afstand groter is dan 0, zal worden geprobeerd de randen te scheiden. Er is echter een instelling in de slicer om de maximale afstand te definiëren die als hetzelfde vlak moet worden beschouwd, dus om te worden gesloten: " Sluitstraal  ". 

Munt met een afwijking van 0,5:

Gesneden deel met een kleinere sluitradius uit de weg:

Gesneden deel met een sluitstraal groter dan of gelijk aan de opening:

1 like

Bedankt allebei.
Ik doe een printtest op een plakje van één centimeter als het allemaal voorbij is.
Fijn weekend vrienden.

1 like

Je gezichten zijn toevallig, dus zelfs met een sluitstraal die op 0 is ingesteld, is de scheiding niet zichtbaar.


Aan de andere kant, afhankelijk van het type 3D-printen (FDM op mijn afbeeldingen) zul je naden (in wit) moeten beheren die je kunt plaatsen waar je maar wilt:


Ze zullen min of meer zichtbaar zijn, afhankelijk van de instellingen en de machine.

Ja, daar gaat het om, de " joins " zijn configureerbaar, uitlijning, offset, ..., het hangt er allemaal van af
van de gebruikte snijmachine

Ja, voor de naden maak ik me geen zorgen, want als alles in orde is, schuur ik het nog steeds om een correct oppervlak te krijgen.

In welk materiaal ga je printen, welke " dikte/profiel " en met welke printer?

PETG, 1,2 mm wand, op Bambu X1C.

Ja, de Petg is goed voor dit soort onderdelen, met nozzle van hoeveel en hoeveel draaduitvoer, met andere woorden printen in 0.06, 0.15, 0.2, 0.3 etc?

Ik doe al 6 jaar aan 3D-printen. Meer dan 50 rollen verkocht.
Misschien 8 kilo PLA, al het andere in PETG, ABS, ASA, enz...
Altijd in mondstuk 0.4.
Lagen? Varieert afhankelijk van het project.

Hmm, PETG schuurt niet goed, en het zou de neiging hebben om het uiterlijk erger te maken.

Ja, maar weerstaat " tijd ", hoewel er betere, nylon ..., het is zeker dat het visuele resultaat met de PETG is niet geweldig!!

Idem, in een nozzle van 0.4/0.6 zit mijn printer bijna 3000 uur

De weergave van PETG voor deze dobber is meer dan voldoende. Het is een materiaal dat zich heel goed leent voor dit gebruik, en ik zei niet dat je het niet moest gebruiken, maar gewoon dat schuren geen goed idee is (nou ja, behalve om het onderdeel te schilderen of te vernissen, het kan helpen bij de hechting, maar een primer kan voldoende zijn). Het is beter om een mes te gebruiken. Als de naden te lelijk zijn, geeft het glad scheren een beter resultaat.
Dat gezegd hebbende, met de juiste instellingen is er een manier om ze schoon genoeg te maken om geen nabewerking nodig te hebben.

3000 uur?! :face_with_raised_eyebrow: Dat is veel. De mijne toont 5 uur met een mondstuk van 0,4 en lagen van 0,3 met een gemiddelde snelheid van 200 mm/s. 7 uur met de steunen. En zelfs toen heb ik niet eens geprobeerd om de printinstellingen voor dit model te optimaliseren.

Het schuurt goed als je het goed doet. Door de tijd te nemen. Omdat ik van plan ben om een primer en verf aan te brengen. Op een geschuurde ondergrond hechten primers en verf veel beter. Zelfs in lagen van 0,12 zijn sommige stralen minder glad dan de rest. We moeten retoucheren. Sommige vrienden doen dit in PLA. Niet voor mij.
Wat betreft de 0.3 lagen, zelfs in TPU doe ik dat niet. Te onbeleefd!
Ik sluit hier het debat, dat afwijkt van het hoofdonderwerp Solidwors.
Bedankt en een fijne week allemaal.

Vervolgd in het volgende nummer!!
Bloodseeker ook voor jou