Hallo allemaal. Ik ben momenteel bezig met het maken van een radiografisch bestuurbare trimaran-romp. Ik heb 2 halve schelpen in het midden gesneden door de lengte. Ik heb de 2 delen in elkaar gezet en ik heb het opgenomen in . SLDPRT. Afhankelijk van het type weergavestijl is de verbinding tussen de 2 delen zichtbaar of niet. Vraag: Is de koppelingslijn tijdens het afdrukken zichtbaar of niet? Bedankt
Ik had me voorgesteld dat je op een langschip zou werken
Bij het afdrukken is wat u op het scherm ziet, zichtbaar op het papier. Dus in de lijnmodus zijn de lijnen zichtbaar en ook uw afbakening.
Aan de andere kant zou ik voor een las de te lassen randen afschuinen, voor een betere las (afhankelijk van het type las). Dat zou tegelijkertijd de afbakening zichtbaar maken, zelfs zonder de lijnweergavemodus.
Hallo Sylk. Het is een 50 cm radiografisch bestuurbare zeilboot... Gemaakt van kunststof. De vraag die ik mezelf stel is: vanuit de .sldprt ga ik een Step bestand aanmaken, om de onderdelen te printen. Zal de verbindingslijn van de 2 halve schelpen zichtbaar zijn?
Hallo @Scofield toen hij het had over de weergavestijl, dacht ik dat hij het had over afdrukken op papier... Maar je hebt me in twijfel getrokken.
Als hij het heeft over 3D-printen (extrusie, om precies te zijn) en de afstand tussen de randen is 0, dan is het niet eens dat de slicer het verwaarloost, het is dat het voor hem gewoon hetzelfde gezicht is, dus 0 zichtbare naden. Als de afstand groter is dan 0, zal worden geprobeerd de randen te scheiden. Er is echter een instelling in de slicer om de maximale afstand te definiëren die als hetzelfde vlak moet worden beschouwd, dus om te worden gesloten: " Sluitstraal ".
Aan de andere kant, afhankelijk van het type 3D-printen (FDM op mijn afbeeldingen) zul je naden (in wit) moeten beheren die je kunt plaatsen waar je maar wilt: