Hallo
Op een deel van plaatstaal wil ik de lasnaden weergeven (zie afbeelding hieronder: las tussen gele en rode zijden).
Hoe moet ik het doen.
Bedankt.
Cdt
Hallo
Met het gereedschap " gelaste hoek"
Hallo @stefbeno ,
Dank u voor uw antwoord,
Het probleem met deze oplossing is dat je 2 tekeningen moet maken met verschillende referenties, want na het maken van een "gelaste hoek" is het uitgevouwen van mijn plaatwerkonderdeel niet meer gedaan!
Hallo
Van mijn kant ontvouwt het deel zich met de hoeken gelast
Rep 2 - Delen en oneindige kennis. SLDPRT (2,9 MB)
Hallo
Vreemd, de oplossing van mijn klasgenoten is de juiste. Er is ergens iets mis!!
Hallo, als ik me niet vergis, moet de gesoldeerde hoekfunctie de laatste van de arbo zijn. Als er plaatwerkfuncties zijn nadat het onderdeel niet meer opvouwbaar is (vaag geheugen op SW2020)
Inderdaad, en in feite worden de functies grijs weergegeven na het uitvoeren van deze bewerking
Overigens mooi stuk ac_cobra, ook al ben ik benieuwd hoe je hem vouwt

In 1e de 4 lagen Plaat gebogen op de rand2, dan de 4 gebroken lagen Gebroken plie3 en tenslotte de 4 Plaatwerk gebogen op de rand1 met een verlengd gereedschap
Sterker nog, waar het vast komt te zitten met de gelaste hoeken, dat zijn de tekeningen.
Eén vel het gevouwen model en een tweede vel het ongevouwen model
Thuis is het goed
Rep 2 - Delen en oneindige kennis. SLDDRW (1.2 MB)
Rep 2 - Delen en oneindige kennis. SLDPRT (6.2 MB)
Hallo;
Het flatpattern is een configuratie waarbij het mogelijk is (aanbevolen) om de " Gelaste Hoek" functies te " Verwijderen/configureren ".
Normaal gesproken worden deze functies gedeactiveerd wanneer ze worden afgevlakt, tenzij ze achteraf worden gemaakt, in welk geval ze met de handleiding moeten worden geconfigureerd.
Vriendelijke groeten.
PS: Gefeliciteerd met je verjaardag @Cyril_f
Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik vind dat hij zichzelf nog steeds dorstig maakt (@Cyril_f een gelukkige)