Solderen

Is het mogelijk om een mooier uiterlijk te hebben, om een las in een assemblage weer te geven dan de "flens" die door de functie wordt gecreëerd?

Gewoon om een veel realistischere weergave te hebben.

Bij voorbaat dank.

1 like

Hoi @ hdijoux

Laat ons via een screenshot zien hoe je het hebt op het gebied van soldeer

Het voordeel is dat je het in je nomenclatuur kunt meetellen

Zie deze link

https://www.youtube.com/watch?v=p5zLRpFM8CY

Nu heb je ook de mogelijkheid om via de tool je eigen lasnaad te maken

Scannen via een gids, schets en profiel

@+

5 likes

Dit is wat ik krijg.

Ik ga je gt22-methode gebruiken, ik denk dat het representatiever zal zijn.

Bedankt

assemblage_angle.jpg
4 likes

Persoonlijk gebruiken we lassen niet in 3D, maar alleen in plannen.

4 likes

Het kan interessant zijn om het te modelleren voor gewichtsberekening! Op sommige samenstellingen hebben we afschuiningen van 40 tot 60 mm, dat is veel laswerk!

8 likes

We gebruiken geen 3D of 2D... behalve in uitzonderlijke gevallen.

De jongens doen altijd dezelfde lassen en mijn machine ademt beter zonder deze modellering.

Voor het gewicht voegen we een opmaak toe om "min of meer" het juiste te hebben.

En nu realiseer ik me dat er veel te veel benaderingen zijn in dit bedrijf, het deprimeert me!! -_-"

Anders lijkt de op sweep gebaseerde techniek van GT22 een goed idee. Maar dan, gewoon uit nieuwsgierigheid, kun je de lengte van je snoer variëren zonder een X-configuratie/stuk te hebben?

3 likes

Dank u allen,

Het maken van de koorden is gewoon om mijn QMOS aan te passen, zodat ze iets presentabeler zijn dan de bestaande.

@+

@coin37coin

Het is aan jou om te spelen met je gidscurve (schetsen)

voor diff laslengtes

@+

Oh ja, geen slechte 3D QMOS! Thuis is het in 2D op AutoCAD

Hallo

Anders kun je gebruik maken van de kruisfunctie waarmee je sneller je koorden kunt maken, door een ander materiaal op je koorden aan te brengen kan het een oplossing zijn.

cordon.jpg
3 likes

Goed gedaan Anthony, voor de hoeklassen kan het de taak gemakkelijker maken.

2 likes

Hallo

Ik ben me momenteel aan het verdiepen in dit onderwerp. Ik heb grote problemen met de reactietijd op mijn software die 10 minuten trapt om een eenvoudige stomplassen uit te voeren.... Ik denk dat het niet heel normaal is....

Wie kan me helpen om deze functie responsiever te maken? Let op: deze zwaarte heb ik niet als ik de hoeklassenfunctie gebruik....

Bedankt!

1 like