Hallo
Ik wil een kolom aan mijn stuklijst toevoegen met de naam van de bovenliggende assemblage van mijn onderdelen. Ik kan niet vinden wat ik zoek in de vervolgkeuzelijsten
Heeft basis SW deze optie? Moet het worden gemaakt met smartproperties
Als iemand deze behoefte al heeft gehad, ben ik op zoek naar advies en/of informatie.
Fijne dag
Hallo
Ik denk niet dat dit mogelijk is: stel je voor dat een onderdeel in verschillende S / E verschijnt (meestal een schroef), wat moet SW weergeven?
2 likes
Heel erg goede opmerking, ja er zou waarschijnlijk een beetje schoonmaken te doen zijn, in mijn geval hebben de schroeven een "SCHROEVEN" eigenschap die waarschijnlijk een oplossing zou zijn om het te extraheren. Kortom, het is niet erg.
Heel erg bedankt aan jou
Als je echt dit soort behoefte hebt, moet je een EPDM-type tool installeren (of een zoekopdracht uitvoeren via een rechtsklik solidworks/replace tool, maar het zal lastig zijn).
Merk op dat een zoekopdracht naar use cases alleen geldig is op het moment T (u weet niet waar uw onderdeel over 3 maanden of 6 jaar zal worden gebruikt)
1 like
Mijn projecten zijn stuk voor stuk oneshots. Geen eigen product. Het is dus niet nodig om eerder ontworpen onderdelen te hergebruiken, anders inpakken. Aangezien SW de onderdelen waaruit een assemblage bestaat weet te herkennen, dacht ik dat het in de andere richting gemakkelijk mogelijk zou moeten zijn, maar alleen in het betreffende project.
Exclusief natuurlijk de schroeven + sommige mechanische accs die niet evolueren. Merk op dat ik geen andere bibliotheekstukken gebruik.
Het is voor ons geen blokkerend onderwerp
In ieder geval bedankt