Laten we voor dit type plan/kamer gaan voor het A2-formaat. Maar ik vraag me af wat het citaat van het bovenste stuk is... Beoordelen we onze onderdelen niet meer? Maken we alleen plannen voor oxi/laser? Misschien heb ik lang geleden slecht geleerd, dus ik wil graag weten of ik het mis heb.
Persoonlijk geen afmetingen meer op ons lasersnijplan, een aantekening met de dikte (mogelijk een opmerking voor het tappen) en alleen het uitgevouwen beeld van mijn onderdeel op het eerste vel ^gevouwen in een tweede vel (met rib). En we exporteren de omtrek van het eerste vel in dxf, dus het heeft geen zin om het onderdeel te dimensioneren behalve tijd te verspillen.
Hallo en welkom Dam_TcT, Wat betreft je screenshot, ik zie maar één onderdeel dat gemaakt kan worden van oxy cutting. Over het algemeen wordt DXF of DWG geleverd voor oxy/cutting, dxf / Illustrator8 of eerder en de andere in laserbuis, maar ik zie geen sneden op de stalen ronde, het is meer op buizen. Alsjeblieft, succes. @+. AR.
We komen inderdaad vaak ondimensionale plannen tegen met HT-sprongen. Maar dit is geen algemene uitspraak, het hangt allemaal af van de mate van vraag. Als dimensies worden getolereerd, als geometrische toleranties, enzovoort... geïnduceerd door de functie van het deel. Dan is een meer geavanceerde quote noodzakelijk en onvermijdelijk. De redacteur van uw bovenstaande tekeningen vindt dat de nauwkeurigheid van de lasersnijmachines voldoende is en respecteert de algemene tolerantie die op de MEP is aangegeven.
Hallo, Ik zie het nut niet echt in van het maken van een MEP in één stuk voor lasersnijden. Laserfabrikanten gebruiken alleen het dxf/dwg-bestand, of dat nu voor een offerte of een snede is. Oké, als je je MEP automatisch doet, kost het niet veel tijd maar het heeft geen zin, naar mijn mening, geen zin
Mijn bedrijf schakelt een onderaannemer in om algemene plannen te maken, en wij ontvangen dit soort plan: geen detailplan met offerte en een tweede oxy-plan, alleen dit soort plan. Ik weet dat het opsturen van oxy nog steeds tijdverspilling is, maar voor een planbestand, zijn de offertes overschat?
In dit voorbeeld stuur ik mijn plan voor oxy, de winkel ontvangt het, ze kunnen alleen de kansen van alle controleren. Geen belangrijke afmetingenmelding, je krijgt in feite een 881x484 plaat met een gat Ø41 en de specificaties en gevuld. Ik karikatureer het, maar ik vind het een beetje misbruik om voor een dienst te betalen en dat...
Als ik het eens ben, is het maken van offertes voor plannen die aan DXF voor Oxy zijn gewijd nog steeds tijdverspilling. Maar een dienstverlener betalen en dat krijgen ...
Voor ons is dit belangrijk bij roestvrijstalen onderdelen voor de keuze van de kant die aan de bovenkant wordt gesneden = bescherming met plastic folie voor minder krassen. En het kost geen tijd, een macro maakt ons het snij- + vouwplan, blijft sappig, de vouwribben worden met de hand toegevoegd. En daarna batch-DXF-export via macro en Integration (myCadTools).
Als de buitenzijden goed zijn, is er geen reden (behalve voor veranderingen in de tussentijd) dat de rest van de zijkanten slecht is. Als presta, betekent het dat je betaalt voor de dienst, dus de dienst die voor mij wordt verkocht is met dit soort kansen; als je meer wilt, zijn de kosten ook hoger. Voor iets dat geen extra belang heeft! Als het je wens is, is het aan hen om zich aan te passen, maar onvermijdelijk zijn er extra kosten.
Bewerking: Aan de andere kant het A2-formaat... In deze tijd waarin we ecologischer willen zijn!
Als het contract wordt nagekomen, valt er niets te zeggen. Maar ja, niet geweldig. Je moet teruggaan naar de geschiedenis van de vraag van je bedrijf met de S/T (met diplomatie...)
Ja, inderdaad, ik kwam tot dezelfde conclusie dat hoe meer we onze onderdelen offerten, hoe hoger de kosten zullen zijn. Na een A2-plan voor een ronde afschuining ... Ze betalen niet voor papier Daarna, voor het respecteren van de specificaties, denk ik dat het met de juiste gereedschappen in de werkplaats prima zou moeten zijn.
Ik was er waarschijnlijk te aan gewend, ik stop hier met mijn tirade =P
Ik ben waarschijnlijk ouderwets. Zelfs als ik niet alles noteer, zeg ik een niet-vermeld plan: goed. Mij is altijd verteld dat een abonnement een contract is tussen jou en de fabrikant. Dxf/Dwg op schaal 1 wordt meestal geleverd voor het snijden. Maar nu is zelfs 3D genoeg. Ik stuurde toevallig een DXF op de schaal van mijn plan (dus 1/4), de snede werd gedaan via de DXF, het onderdeel was op dezelfde schaal als het plan . Waarschijnlijk daarom plan A2
Het is gewoon dat het PDF-plan van het afgewerkte onderdeel authentiek is, ingekort of beschadigd DXF is. Ik heb er veel van gezien, bovendien, zoals @Le_Bidule zegt, hangt het allemaal af van het niveau van de vereiste, het leveren van een ontwikkelde DXF voor een buigend onderdeel op schaal 1/1 werkt als de toleranties niet te strak zijn. We kennen de vouwspellen van de leverancier niet per se...
Het voordeel van het tonen van ten minste één dimensie op het plan (ongeacht het gekozen bestandsformaat) stelt de meeste gewetensvolle leveranciers/machinisten/snijders in staat om de schaal van het beeld dat ze bekijken te bepalen... Als ze een fysieke progressieve regel hebben... Technisch gezien ben ik voor het tonen van het hele citaat; meestal hoeft de ontvanger alleen maar uit te leggen hoe hij de lagen moet beheren om het wel of niet te behouden.
Onze interne memo: SLDPRT = 1/1 schaal dwg of dxf: Objectruimte = 1/1 schaal; papierruimte = Schaal van het vel + papierformaat dat in de cartridge wordt vermeld. pdf = Schaal van het vel + papierformaat dat in de cartridge wordt vermeld. Papierdruk = papierdruk wordt niet aangeboden.
In elk geval => de beoordeling mag nooit worden afgedwongen.
Wanneer de export per macro wordt uitgevoerd, is er geen risico. Mijn macro zet het geheel terug op schaal 1:1 (objectruimte en papier), vervangt het achtergrondplan door een leegte, verbergt de taps en de buitenste cirkel bij frezen. Sinds we dit hebben ingevoerd, is er geen schaalfout meer geweest. En miniatuurkamer (in het algemeen) En dus geen kant voor ons gebruik.
Je kunt uitleggen " verbergt de schroefdraad en de buitenste cirkel bij frezen ". Betekent dit dat bij getapte gaten alleen de boor Ø op de dxf verschijnt? En de buitenste cirkel als je frees?
En de macro in uitvoering: Ik maak van deze gelegenheid gebruik om @JeromeP te bedanken die dit onderdeel enkele jaren geleden voor mij hebben gemaakt voor het frezen!
Ik wil het! Het is prachtig, en zeker weten dat een macro een must is, het staat op mijn takenlijst. DXF/PDF macro-opname. Ik had een tweede blad gemaakt om mijn lasers eruit te krijgen, maar met de weegschalen enzovoort. De twee bladen lijken mij eigenlijk een probleem om op te zetten.
Het hangt allemaal af van wat er met de onderaannemer is afgesproken, of je het goedkoopste en het minimale wilt dat je nodig hebt voor de productie. Dat is genoeg. Als je bereid bent te betalen voor overkwaliteit of archiveringstraceerbaarheid in geval van indexevolutie, is het mogelijk, maar het duurt noodzakelijkerwijs langer en is dus duurder. Hé, praat niet tegen mij over automatische offertes, zeker niet bij complexe gebogen platen. Het zal vast waardeloos zijn!
In 2015 kwam ik bij een bedrijf dat alle bezuinigingen 100% heeft geofferd. " Voor het geval de werkplaats wilde controleren " ... Resultaat, het heeft niet naar de ballen gevist!! Omdat niemand 100% bestuurt met schuifklampen . We hadden haast met een project, ik zei dat we geld zouden besparen en de plannen met slechts één besturingsdimensie zouden maken om problemen met DXF-schaal te voorkomen. De bundel plannen kwam binnen 12 dagen uit in plaats van de geplande 6 weken, en sindsdien zijn er geen plannen meer aan de plaatwerkkant in het bedrijf gemaakt en zal niemand meer teruggaan.
Toch vereisen sommige afdelingen bij het ontwikkelen van tools voor grote luchtvaartklanten dat we alle metingen uitvoeren, vanwege traceerbaarheid van evolutie, vooral als de aanpassingen door verschillende onderaannemers worden uitgevoerd. Maar het kost hen noodzakelijkerwijs meer.
Ik zal reageren met mijn visie als dienstverlener die regelmatig volledige planbestanden levert.
Ik begrijp je vraag als je alleen volledig beperkte plannen kent en kieskeurig bent. Natuurlijk zijn er standaarden, kwaliteitsmonitoring en in het algemeen zijn alleen PDF's echt contractueel, maar:
Zou je overwegen om een onderdeel volledig te dimensioneren voor 3D-printen?
Voor mij zijn de afmetingen van grootte, dikte en de mate van herstel en/of toleranties meer dan voldoende.
Wat is contractueel gedefinieerd met de dienstverlener? Welk tarief is overeengekomen? Wat werden de gestelde deadlines gesteld? Over het algemeen komt de druk meer van de klant dan van de dienstverlener...
Laatste punt, zonder oordeel, maar gewoon uit nieuwsgierigheid: waarom bespreek je het niet direct met de zorgverlener in plaats van hier?