Onderaannemer voor het snijden van optische elementen?

Hallo

Een vraag die buiten het gebied van CAD valt, maar mechanisch blijft, ik moet een optisch element laten maken, dat wordt geleverd in de vorm van een glas met een dikte van 0,5 mm en een minimale diameter van 10 mm. Ik heb het materiaal (UV/IR-filter) en ben op zoek om het te laten snijden.

Op dit moment heb ik alleen snijcapaciteiten van Ø25,4 mm gevonden, of rechthoekige uitsparingen.

Heeft u ooit de gelegenheid gehad om dit soort dingen te laten doen (in Frankrijk of elders), of zelfs om het zelf te doen in de machinale bewerking of anderszins?

Bedankt

1 like

Is het de Ø en niet de dikte die vastzit? 

Want voor mij kun je in laser elke vorm maken!

3 likes

In welke stad ben je? Nantes, toch?

3 likes

Ik weet dat ik een gat niet kleiner in diameter kan maken dan de dikte.

De rest is goed te doen denk ik.

3 likes

@Tomalam, het is een beetje van beide, het glas zou dikker zijn (zoals 3 mm), ik zou een onderaannemer hebben, maar op zo'n dunne manier kunnen ze dat niet, te kwetsbaar.

Lasersnijden? Heeft u een adres? Waar ik bang voor ben, is dat het de UV/IR-oppervlaktecoating zal aantasten, en mijn collega in optica zal niet blij zijn!!

@Bart, ja in Nantes, maar de locatie is geen probleem, een Franse onderaannemer zou beter zijn, maar het is geen essentiële beperking.

2 likes

Ik zou meer op de waterstraal zijn gegaan.

Voor resistentie zullen we een test moeten maken.

5 likes

Wat als je al je brillen stapelt om een grotere dikte te hebben? De waterstraal kan zonder problemen 8 cm glas snijden.

3 likes

Ja, meer waterstraal dan laser, en nee, ik heb geen adres.

3 likes

En you@Bart heb je een waterstraaladres? Ken je een doos die glas snijdt?

2 likes

Een naar Lyon:

http://www.sloc-decoupe.com/

3 likes

Wacht 3-4 maanden, en ik zal dit met je doen =)

We kopen er binnenkort een!

3 likes

Voor de rest werken we meer met lasersnijden.

Maar hé, het kan je helpen!

http://www.tolerie-mag.com/annuaire/sous-traitants/

3 likes

Nou, bedankt jongens, met dit alles zal ik kunnen overleggen.

@Bart, 3-4 maanden, is de machine al in productie! En zal kleintjes hebben gemaakt! ;)

Oké, nu heb ik nog een groot probleem, dat ik als het beste antwoord heb gesteld? Het is echt ch.... Deze nieuwe weegschaal! Jullie hebben me allebei geholpen!

3 likes

Hallo

Een van onze onderaannemers gevestigd in het westen:

http://www.lokicoup.com/

Ik weet helemaal niet of hij weet hoe het moet

S.B

3 likes

We zijn nu met z'n drieën! Heheheee^^

Persoonlijk maakt het me niet uit, ik heb mijn 60 flessen al!

3 likes

Je hebt geluk.

Ik kon niets bestellen... Ik sta al een jaar in de top van bijdragers, en alles wat ik heb zijn mijn ogen om over te huilen..... :/

3 likes

Betaalt u voor uw Tomalam fles? :p

3 likes

Ok, maar kom haar ophalen ^^

3 likes

Dat is het, hij speelt het voor ons:D

Ik denk dat @s.b. in dezelfde situatie zit, met een grotere handicap: hij zit niet op SolidWorks.

Voor een fles kan het geregeld worden @Bart, ik werd geleverd;) Maar hetzelfde, je moet er naar komen zoeken! :D

4 likes

Uh, ik ben al 4 jaar niet meer op Solidworks geweest!

3 likes