Een vraag die buiten het gebied van CAD valt, maar mechanisch blijft, ik moet een optisch element laten maken, dat wordt geleverd in de vorm van een glas met een dikte van 0,5 mm en een minimale diameter van 10 mm. Ik heb het materiaal (UV/IR-filter) en ben op zoek om het te laten snijden.
Op dit moment heb ik alleen snijcapaciteiten van Ø25,4 mm gevonden, of rechthoekige uitsparingen.
Heeft u ooit de gelegenheid gehad om dit soort dingen te laten doen (in Frankrijk of elders), of zelfs om het zelf te doen in de machinale bewerking of anderszins?
@Tomalam, het is een beetje van beide, het glas zou dikker zijn (zoals 3 mm), ik zou een onderaannemer hebben, maar op zo'n dunne manier kunnen ze dat niet, te kwetsbaar.
Lasersnijden? Heeft u een adres? Waar ik bang voor ben, is dat het de UV/IR-oppervlaktecoating zal aantasten, en mijn collega in optica zal niet blij zijn!!
@Bart, ja in Nantes, maar de locatie is geen probleem, een Franse onderaannemer zou beter zijn, maar het is geen essentiële beperking.
Nou, bedankt jongens, met dit alles zal ik kunnen overleggen.
@Bart, 3-4 maanden, is de machine al in productie! En zal kleintjes hebben gemaakt! ;)
Oké, nu heb ik nog een groot probleem, dat ik als het beste antwoord heb gesteld? Het is echt ch.... Deze nieuwe weegschaal! Jullie hebben me allebei geholpen!