Zijde

Hallo

Ik wil graag een zijde van een stijltang maken van ongeveer 5 tot 6 mm dik.  

Is het mogelijk of is het te dik? Hoe hoog kunnen we gaan?

Bedankt

Hallo (en hallo aan alle dappere mensen die de brug niet halen...),

Ik heb het al gezien op aluminiumplaat van 4 of 5 mm. Dus ik zou geneigd zijn te zeggen dat het mogelijk is. Ik geef echter toe dat ik de exacte limiet niet ken.

Het is duidelijk dat het bij deze diktes aan de pers moet worden gedaan. Met een tang mag je maximaal 2 mm niet overschrijden.

1 like

Hallo

Alles is mogelijk!

Je hoeft alleen maar ruimte te plannen tussen de 2 lagen van de zijde. Voor 6 zou ik zeggen ongeveer 40mm.

1 like

Ik denk dat het mogelijk is, dan heb je alleen de benodigde apparatuur nodig om dat te doen, waarschijnlijk krachtigere machines.

2 likes

Hallo

Het hangt allemaal af van de tools die je hebt,

Ter info, om een dergelijke zijde te maken, heb je een gereedschap nodig met een "V" van maximaal 6 mm.

Het zal wel een heel sterk type moeten zijn om 5mm te kunnen buigen op zo'n kleine radius!! ....

Door te stempelen, niet mogelijk?

Veel succes.

1 like

Ongeacht het proces, ik wil er gewoon zeker van zijn dat het mogelijk is.

Wat is de lengte van de schaal?

Edit: Hoeveel centimeter/meter gaat dit vouwen gebeuren?

Ongeveer 60 mm

Slechts 60 mm

Geen zorgen, welke vouwradius gebruik je?

Wordt dit onderdeel in eigen huis geproduceerd?

Voor de afdeling weet ik het niet, ik denk dat ik me zal aanpassen aan wat haalbaar is...

Het onderdeel wordt gemaakt door een onderaannemer, dus ik zal het met hem zien op het moment van de productie

Ik ben een onderaannemer in het buigen van plaatwerk.

Kun je voor de zekerheid het plan bijvoegen?

Ik zal het snel tekenen

Ik heb op dit moment niets gedaan, ik was gewoon op zoek naar informatie voordat ik voor niets tekende (of niet)