Hoi allemaal!
sinds afgelopen donderdag heeft onze IS ons een SpaceMouse Pro ter beschikking gesteld om erachter te komen of deze bij ons zou passen.
De bediening was niet ingewikkeld
De software bevat een zeer intuïtieve trainer
maar als je eenmaal in SOLIDWORKS bent, heb ik kleine latenties die het gebruik ondraaglijk maken (behalve bij kleine modellen waarmee alles goed gaat).
Ter informatie; Ik gebruik SOLIDWORKS 2022 SP05
Zou iemand met hetzelfde probleem te maken hebben gehad?
En is er een oplossing?
Bij voorbaat dank!
Bjr,
Al jaren handig een spacemousse en ik heb nog nooit een soucis.il gebeurt zoals je zegt latenties, maar het is een keer per dag en opnieuw en het duurt maar een paar seconden.
Ik ben super tevreden over dit product.
Moge de kracht met je zijn.
Hallo
Ik had dit soort apparatuur zo'n vijftien jaar geleden getest. Destijds zorgde de kleinste microbeweging op het ruimteschuim ervoor dat het model bewoog en daardoor het display opnieuw berekende (dus kubus op een groot model...). Het was veel minder vloeiend dan met de muis.
Het lijkt sterk op wat je beschrijft.
Er kunnen opties in de driver zijn om dit fenomeen te beperken (het zou verrassend zijn als ze in 15 jaar niet zijn geëvolueerd).
Ja, 15 jaar heeft veel veranderd.
Er zijn inderdaad gevoeligheidsinstellingen die voor elk van de assen kunnen worden aangepast.
Persoonlijk kan ik niet zonder, het is echt te comfortabel.
In eerste instantie wilde ik er een om mijn rechterwijsvinger te ontlasten, omdat deze te veel werd gebruikt tussen zoomen de-zoom klikken wiel. Nu wordt er gezoomd vanuit mijn spacemousse in mijn linkerhand en is mijn pijn helemaal verdwenen.
1 like