Kegelspiraal met een spie

Hallo gemeenschap

Ik probeer door middel van een spline een wikkel te maken rond een kegel op 2 of 3 windingen, waarvan de uiteinden als een sjaal zouden worden vastgebonden. Alles wordt gescand met een cirkelprofiel. Een rode draad, kortom.
Allereerst zou ik graag willen weten wat de beste methode is om "perfecte" cirkels voor mijn bochten te krijgen.

Hallo
Geprojecteerde rondingen? ( is perfectie in Sw? Humor!!! Een entelechie?)

Sterker nog, ik zou graag een draad willen maken die om een kegel is gewikkeld. Als een spoel.

Dus een conische veer?
Invoeging/curve/helix-spiraal:
image
controleer dan de conische propeller:

Ik weet niet vanaf welke versie het in SW is geïmplementeerd.

1 like

Bedankt voor het antwoord, maar ik had het al geprobeerd met helix, maar het werkt niet. Ik heb nodig dat de eerste spoel plat is op het horizontale vlak, en dan stijgt de volgende spoel pas op het moment van contact met de vorige spoel Het werkelijke gedrag van een draad.
Illustraties om te proberen duidelijker te zijn (sorry voor de muistekening, het is een saaie):
Grofweg wil ik dit:

Terwijl een helix me dit geeft:

Zoals de blauwe pijl aangeeft, wil ik dat de draad op de grijze cilinder wordt geplateerd.

Dus ik zou graag het spline-gereedschap willen gebruiken om gestapelde horizontale " boeien " te kunnen maken met de mogelijkheid om van de ene verdieping naar de andere te gaan, en uiteindelijk om de uiteinden te kunnen binden. Ik zeg tegen mezelf dat er maar één spline is die me deze vrijheid geeft, behalve dat ik niet bekend ben met splines in SW. Maar om splines te gebruiken in een 3D-schets met steekhandvatten, moet ik een zo schoon mogelijke rand kunnen krijgen, net alsof het met de cirkeltool is gedaan.

Anders 3D schets die je aan je kegel hangt. Het is gewoon een onvolledige cirkel en dan lees je ze samen opnieuw voor je uitvaller van de vloerwissel. En tot slot scan of constructieprofiel gelast aan uw 3D-schets

3 likes

Is deze oplossing geschikt?
Conische propeller.SLDPRT (621.4 KB)

2 likes

Hallo

Een andere mogelijkheid is met splines in een 3D-schets die "open " cirkels met elkaar verbinden.
Cirkels worden gegenereerd door de functie " Snijcurve " op de schetswerkbalk, tussen een zijdelings gekerfd kegelvormig oppervlak en een kleine reeks referentievlakken.
image

Elke spline heeft slechts twee punten om niet te veel mobiliteit te veroorzaken. Ze zijn beperkt aan de eindhandgrepen, raken aan de cirkels en hebben voor alle dezelfde lengtes (dezelfde kromming door dimensionering).

Vriendelijke groeten.

WindingConical.SLDPRT (528.6 KB) - SW 2020

3 likes

En met een curve die wordt aangedreven door een vergelijking ???

@Sylk en @m_blt

Een kleine opmerking die het laatste voorstel niet ter discussie stelt.
Mijn pijpfitters willen altijd dat ik minimaal 1 cm (strikt recht deel) heb tussen de twee spaakverbindingen, wat de helling tussen twee niveaus een beetje zou moeten veranderen.

Vriendelijke groeten