Spiraal in mechanisch lassen Verbinding met mijn kegel ........... blokkeren

Hallo

Ik ben op de limiet van het kennen van de combine of split tool
Mechanisch gelaste spiraal. SLDPRT (8,6 MB)
Ik heb een verbinding met mijn kegel gemaakt door in plaatwerk te rollen. Ik modelleer mijn sectoren (hoekig een voor een), op het niveau van de verbinding ga ik door een 3D-schets en vervolgens een kromming en scheidslijn, tot nu toe geen slippen van de tool, maar ... Ik kan mijn lichamen niet splitsen om het overvloedige deel te verwijderen... Als je een tip hebt waar ik naar luister, advies, fijne dag.
Spectrum 2024

Hallo @spectrum_2024

Materiaal verwijderen met een plan? Vrij radicaal en goed aangepast aan dit soort problemen. Normaal gesproken zou u in staat moeten zijn om de instanties te selecteren die bij de functie betrokken zijn.
Aan de andere kant zou ik het niet hebben aangedurfd om alle ontwikkelingen in dezelfde ruimte te doen.

1 like

Ik ben dus net tot een compromis gekomen

Ik zet mijn gedeeltelijke schetsen om en maak een gladde plaatwerkveeg met de twee limieten die worden opgelegd door de snijpuntgeometrie. Ik ben blij, maar deze aanpak is alleen van toepassing als mijn te snijden gebied zich tussen de twee initiële vlakken bevindt, wanneer de snede in een interval valt, is het niet van toepassing ...
Bedankt voor een mogelijke tip, ik kan door het 100% oppervlak gaan door onnodige oppervlakken te verwijderen, als ik het niet kan vinden, doe ik het uit verplichting.
Fijne dag.

Spectrum 2024

Dit is het resultaat.

Hallo

Als ik het goed begrijp, wilt u het materiaal dat boven de scheidslijn staat verwijderen.

Als er een probleem is, komt het voort uit de scheidslijn die niet als schets kan worden gebruikt.
Als u het als schets wilt gebruiken, kunt u geen 3D-verwijdering uitvoeren omdat de verschillende elementen niet zijn samengevoegd.

Je hebt ook een fout in Schets 12 (niet-gezamenlijk)

Vriendelijke groeten

Hallo Zozo,
Het is leuk om even de tijd te nemen om me de oplossing te geven, eigenlijk heb ik open schetsen om me in staat te stellen mijn pers te doen, het is praktisch, maar om materiaal te verwijderen heb je een continu profiel nodig, niet goed, het is mijn fout, ik denk dat het vereenvoudigen van het einde van mijn spiraal omdat de winst klein is in vergelijking met het extra werk voor de werkplaats...
Fijne dag, groeten.

Spectrum