Skelet: Onderdeel invoegen in een onderdeel, probleemschets is onbeperkt

Hallo weer FRED78,
Dus hier is een artikel van augustus 2024=>Skelet Methode / SOLIDWORKS
En misschien deze =>Reddit - Duik overal in
Succes, @+.
AR.

Ja, ik denk dat ik de auteur van het eerste onderwerp :grinning: ken, ik ben dit bericht begonnen in de hoop de oplossing voor dit probleem te vinden

Voor de tweede ga ik het lezen.

1 like

Beide methoden gebruiken we thuis.
Voornamelijk de pilootschets in de assemblage met externe referenties (alle onderdelen worden gevirtualiseerd om te voorkomen dat assemblages door een andere assemblage worden aangedreven: probleem van het bijwerken van externe referenties tijdens kopieën).
Het onderdeel dat in een onderdeel wordt gestoken, is meer voor het nabewerken van een gietstuk: we weten tenminste precies wat we doen. Onderdelen met een onbewerkte/machinaal bewerkte configuratie door het beheren van het verwijderen van functies gaan vaak naar een pinda als de ontwerper zijn creatieboom niet erg goed beheerst (dit is vaak het geval tijdens latere wijzigingen aan het onderdeel).

2 likes

Voor de interne onderdelen ben ik geen fan.
Maar als de methode en de opvolging streng is en geïntegreerd in de douane :pray:

1 like

Ik heb deze mogelijkheid niet aan mijn kant (SW2022 SP5.0). Om relaties toe te voegen en de schets te bevriezen, moet u de functie bewerken die deze gebruikt en de schets manipuleren. Maar er is geen mogelijkheid meer om na de opname terug te gaan.

Ik ben het in ieder geval helemaal met je eens:

1 like

Hallo

Het is mogelijk om een update uit te voeren, dit impliceert een wijziging van de schets. Ik weet niet zeker of het wijzigen van een oproepnummer werkt, omdat ze er al zijn. Door bijvoorbeeld een regel toe te voegen, zou het moeten werken. Om daar te testen heb ik geen tijd, maar ik ga wel kijken.
We hebben de aanbieding gekregen om schets- en functiewijzigingen in onderdelen rechtstreeks via de blokbalk te blokkeren. Maar ik denk dat het een vergissing is, het voorkomt updates, wat betekent dat er bij elke wijziging op alle onderdelen moet worden gehandeld.
Tot slot geef ik de voorkeur aan mijn skeletmethode :sweat_smile: of werken aan Inventor, veel stabieler, minder fouten van de software of de gebruiker. Ik gooi het over een andere boeg :smile:

1 like

Hallo

Als u een functie niet meer gebruikt omdat deze bugs bevat, kunt u de software direct wijzigen...
De kunst van de Solidworks-ontwerper is om om te gaan met de vele bugs en min of meer betrouwbare functies van deze software.

In de praktijk werkt alles voor je onderwerp, maar er is een mogelijkheid om een schets te bewerken die is geïmporteerd uit een deel (gat in het racket van SW) ALS je de schets van het geïmporteerde deel direct in een functie gebruikt.

→ Je verbiedt je team om de schets van het geïmporteerde onderdeel direct te gebruiken in een functie en je dwingt ze om een tussenliggende schets te doorlopen met ' convert entities ': het is stabiel en bugvrij, dus een goede workaround.

2 likes

Hallo Froussel

Ja, je verbiedt, maar je kunt niet doorgeven in een onzekere toekomst, en je kunt niet altijd achterblijven.
Maar goed, software en bugs worden de norm, en eerlijk gezegd betalen we voor software waarvoor we werk rapporteren dat al gedaan zou moeten zijn. Het wordt duidelijk erkend dat bedrijven tegenwoordig niet langer de moeite nemen om hun software te testen en elke twee jaar een versie uitbrengen. Nee, ze maken elk jaar een versie, marketing verplicht, en je test erop...
Je wilt betrouwbare Catia-software, het is niet dezelfde prijs, je wilt een goedkopere SolidWorks-software, maar je hebt de bugs.
Vandaag de dag, telefoon, pc, games, CAD, enz... Bedrijven werken hetzelfde, jij doet hun werk, nou ja, een deel ervan omdat ik hun beperkingen niet ken.

In de praktijk doe ik het met een uitwendig skelet, en uitwendige referenties. Makkelijker en veiliger in alle opzichten. Het is goed om het zonder problemen op Inventor te doen, maar ik heb geen bug, afbeeldingen en andere. Ik ben echter een trouwe klant van Catia/SolidWorks. Maar dat is uiteindelijk wel gebeurd, ten koste van het beroep. En ik sluit me aan bij mijn managers, soms is de automatische kant het zat autocad 2D :sweat_smile:

Het moet toch snel gezegd worden :sweat_smile:

Ja, in feite is de definitie van software " Buggy-programma met enkele functies ".