Hallo
Ik ben zo vrij om het onderwerp opnieuw te lanceren omdat 4 jaar later en met Solidworks 2017 (SP3) van mijn kant het probleem nog steeds hetzelfde is!!
De modi "groot ontwerp, complexe montage" veranderen het probleem niet, aangezien de beperkingen niet opnieuw worden opgebouwd als de opgeloste modus niet wordt geactiveerd.
Zelfs als Speedpack een beetje is verbeterd, is het nog steeds een methode waarbij je moet updaten en dus voor je machine moet wachten.
Het enige pluspunt is de optie "lock rotation" bij coaxiale spanningen, zodat assemblages gemakkelijk volledig kunnen worden beperkt.
Mijn methode is hetzelfde als y.pacquelet, met systeeminstellingen die de lichtmodus verbieden.

Steeds meer klanten vragen ons om ifc-bestanden om BIM te doen, geweldig, solidworks weet hoe ze zijn bestanden naar ifc (2x3 of 4) moeten converteren, aan de andere kant moet je geduld hebben, heel geduldig. Zoals enkele uren, of zelfs dagen, afhankelijk van de crashes, om een ifc-bestand van enkele GB te maken. Het geheel in kwestie heeft "slechts" 3500 onderdelen...

Mijn PC:
HP Z440 met
Intel Xeon E5-1650 v3@3,5 GHz
16 GB werkgeheugen
Nvidia Quadro K5200
Windows 7 64-bits SP1
Softwarelimiet (tjs geen multithread, mijn proc overschrijdt nooit 12% gebruik)
Limiet van de machine? (RAM verzadigt bij het exporteren/importeren van grote bestanden)
Dank aan de SW-ontwikkelaars voor het nadenken over de jongens die veel tijd doorbrengen met wachten voor pc's en zich afvragen of de machine goed formaat is, waarom vinden we alleen pc's met 8-12-16-processors als er maar één tegelijk wordt gebruikt ...