@Thomas:
Wat Solidworks betreft, heb ik een aanbieding exclusief btw van 5000€, volgens de wederverkoper kunnen ze kortingen krijgen van de uitgever vanwege mijn profiel (22 jaar, pas afgestudeerd, oprichting van een eerste bedrijf). Dus met welk punt ik precies deze korting kan krijgen, weet ik niet, maar het is nog steeds 1000€ minder dan de oorspronkelijke prijs. Want ja, ik ben niet van plan om solidworks premium en zijn toolbox te nemen. De standaardversie is genoeg voor mij. Evenals de jaarlijkse upgrade naar 1500 € interesseert me helemaal niet.
Wat betreft de computerapparatuur, een laptop met een redelijk krachtige configuratie rond de 1500/2000€ zou voldoende moeten zijn, ik wacht op feedback aan deze kant om er zeker van te zijn dat de machine krachtig genoeg zal zijn, de projecten die ik zal moeten inleveren zijn niet van grote complexiteit, niets te maken met een productielijn...
Ik ben momenteel werkloos en wacht ongelukkig op een afspraak met het arbeidsbureau om mijn project aan hen uit te leggen.
Wat betreft de verplichtingen in verband met de opening van het bedrijf, ik was er niet van op de hoogte.
Dat gezegd hebbende, moet ik binnenkort beginnen met mijn eerste klant. Misschien is de oprichting van een micro-onderneming om te beginnen voldoende voordat ik van status verander zodra mijn dossier vierkant en volledig is? Mijn vraag ging vooral over de initiële investering en de recuperatie van de btw (de investering is belastingvrij, dus als zelfstandige zal ik 19,6% meer moeten betalen?).
Bovendien, met betrekking tot Microsoft Office enz.: de status van EI of auto-ondernemer is niet gekoppeld aan de oprichting van een juridische entiteit, net zoals er geen "kapitaal specifiek voor het bedrijf" is, ik heb al een kantoorlicentie, dus ik hoef er geen te kopen voor mijn bedrijf?
@ gunter687 zong :
Ik ken Adie helemaal niet, ik ga het uitzoeken op internet.
Het probleem, zoals je zegt als je partner bent, is dat je nooit zeker bent van de motivatie van je partner, en het kan snel problematisch worden, zoals in jouw geval.
Ik besloot het alleen te doen omdat de kans een beetje onder mijn neus viel, als ik het zo mag zeggen. En het beheren van mijn eigen agenda geeft me voldoening. Misschien ga ik op zoek naar een partner op de dag dat ik van plan ben uit te breiden, maar mijn doel op dit moment is om een structuur op te zetten en ervan te leven, zonder duizenden te verdienen, ik ken mijn capaciteiten, ik heb ruimte voor verbetering, maar ik ben geen superman, mijn prestaties zijn niet erg complex, Er is geen diepgaande studie te doen, ik ben nog bezig met een kleinschalig project.