In gevallen waarin SolidWorks het niet kan, kan misschien de videomethode van mijn eerste bericht werken, maar je moet MeshLab daarnaast downloaden (gratis):
@opiep27 Ik begrijp de opmerking niet? Er is bijna geen optie om een STL-bestand te importeren met ScanTo3D door meshes, eenheden en textuurimport samen te voegen
In het openen van het bestand moet u geen * nemen. STL maar mesh-bestanden... en om Mesh Files te hebben heb je ScanTo3D nodig.
@SEPM. Gerald: SW 2013/14 anders is er een manier om mij te voorzien van het STL-bestand .? Ik zal zien wat er gedaan kan worden.
@Fabrice_A heeft helemaal gelijk, zonder scannen naar 3D is het onmogelijk om iets te doen met STL, wat een mesh-bestand is (je hoeft alleen maar de gearceerde plusrandmodus weer te geven) om het te realiseren.
Dus scannen naar 3D stelt u in staat om echte oppervlakken te maken van uw mazen (gladgestreken, geveegd, kegel, platte bol, ) waardoor het uiteinde van het uiteinde een vaste stof kan hebben.
Wees voorzichtig, als de vorm relatief eenvoudig is, is het nog steeds veel sneller om deze na te maken.
@+
Aan de andere kant is voor mij de @opiep27 methode onmogelijk met een driehoekige mesh stl, wat de meerderheid van de stl's is!
Het STL-bestandsformaat is een formaat dat wordt gebruikt in stereolithografiesoftware . Dit formaat is ontwikkeld door het bedrijf 3D Systems. Dit bestandsformaat wordt door veel andere bedrijven gebruikt. Het wordt veel gebruikt voor rapid prototyping en computerondersteunde productie. Het STL-bestandsformaat beschrijft alleen de oppervlaktegeometrie van een object in 3 dimensies. In het bijzonder bevat deze indeling geen informatie over de kleur, textuur of andere gebruikelijke parameters van een computerondersteund ontwerpmodel.
@Coyotte De vorm is helemaal niet eenvoudig omdat het een STL van een assemblage is
Voor minder mysterie is het een luxe hoofdtelefoon, waarvan ik de componenten opnieuw moet ontwerpen om de "mechanische verbinding" te maken
Laten we zeggen dat ik voor alle stukken geen problemen had omdat ik alleen de externe vorm als beperking had waarvan ik de afmetingen kreeg om te respecteren en ik had vrij spel voor de rest. Maar mijn grote probleem is de hoofdband. Ik heb geen bruikbare kansen. Geen buighoek en ik moet gaan voor een model ontworpen onder Bender om de maten te maken.
Ik denk dat de gemakkelijkste oplossing zal zijn om mezelf te trainen op deze software om te proberen er iets uit te halen.
Ik heb de weergave bijgevoegd van wat ik opnieuw heb getekend
Gezien de vorm denk ik dat met scannen naar 3D als Fab zei dat het geen enkel probleem zal breken, eenmaal geïmporteerd hoef je alleen maar het gaas te gebruiken en vervolgens de oppervlakte-assistent
Gezien de vorm en vooral op het niveau van de hoofdband, zou scannen naar 3D perfect zijn, het zal perfect in staat zijn om de juiste oppervlaktevormen na te bootsen.
Oefen op een tutorial en probeer deze op je formulier te reproduceren.
Een andere oplossing die een beetje vervelend is, maar het proberen waard, is om FreeCAD te gebruiken, een gratis CAD-software.
U moet opslaan als een OBJ in Blender en vervolgens dit bestand openen in FreeCAD (formaat dat direct wordt herkend door FreeCAD) om een STEP of een IGES te maken:
@ Lucas Ik kan niet exporteren met FreeCAD, maar er is potentieel
Ik ga de vraag afsluiten met het voorstel van @fabrice-a, want dankzij de mazen ben ik erin geslaagd een schets opnieuw te tekenen waarmee ik de hoeken kan hebben.