Ja, nadat de support reageert, komen de grootste problemen vaak van de firewalls.
Aan mijn kant is het qua klantenservice echt geweldig om op afstand te kunnen werken of heel snel te integreren in hun omgeving.
Hallo
Voorlopig heb ik ongeveer twintig reacties verzameld. Omdat de profielen en groottes van bedrijven behoorlijk verschillend zijn, heb ik wat extra feedback nodig om meer representatieve lessen te kunnen trekken.
Als je een paar minuten over hebt, zou deelname aan de vragenlijst mij echt erg helpen.
Alvast bedankt voor jullie hulp, en een fijne dag allemaal.
Klaar.
Bedankt voor de feedback, ... Wordt vervolgd.
@+.
AR.
Ik zal dit formulier na iets minder dan twee maanden online sluiten, hier is een samenvatting van de resultaten:
Ik kreeg 28 reacties, voornamelijk van speciale machinebedrijven (57%), ontwerp-/engineeringbureaus (46%) en machine- of ketelwerkplaatsen (36%) (ja, dat is meer dan 100% omdat de vraag meerkeuzevraag was. Sommige bedrijven zijn zowel ontwerpbureaus als machinewerkplaatsen).
De meerderheid zijn kmo's met 6 tot 100 werknemers (64%), met in 39% van de gevallen mechanische ontwerpkantoren van 4 tot 6 personen.
De respondenten zijn voornamelijk tekenaars (50%) en ingenieurs (25%).
De manier om SolidWorks te gebruiken is goed gestructureerd voor slechts 18% van de respondenten. 40% vindt het perfect, terwijl 36% het ongestructureerd vindt.
Herbruikbare sjablonen worden door 71% van de respondenten gebruikt en macro's door 64%, meestal intern ontwikkeld (64%). Aan de andere kant onderhoudt slechts 43% van de organisaties deze macro's daadwerkelijk, wat een risico op afhankelijkheid en verouderingstools creëert.
Excel is alomtegenwoordig en wordt dagelijks gebruikt door 54% van de respondenten.
De meeste verspilde tijd betreft tekenen (57%) en post-ontwerp, evenals de materiaalstukken en workshopdocumenten (50%), ver voor puur ontwerp (21%).
Het meest genoemde technische probleem is de omslachtige montage (71%), gevolgd door naamsinconsistenties (21%) en moeilijkheden bij het aanpassen van oudere modellen (18%).
Wat betreft potentie gelooft 39% dat ze 1 tot 4 uur per week kunnen herstellen, en 22% denkt dat ze meer dan 5 uur kunnen besparen.
Als er tijd beschikbaar was, zou de prioriteit duidelijk zijn om ontwerpregels en -normen vast te stellen (64%), daarna het team te trainen en de werkomgeving op te schonen (32% elk).
De voorkeursvormen voor verbetering zijn korte en regelmatige (29%) of eenmalige en gerichte (29%) interventies.
Let op: de steekproefgrootte is beperkt.
Deze resultaten geven een interessant beeld en stellen ons in staat bepaalde trends te zien ontstaan, maar ze zijn niet voldoende om definitieve conclusies te trekken.
Bijvoorbeeld, met slechts 9 reacties van BE van 4 tot 6 personen, zou het overdreven zijn om te zeggen dat een derde van deze structuren slecht gestructureerd is. We observeren signalen, geen statistische zekerheden.
Dank jullie wel allemaal voor jullie deelname!