Aangepaste bubbelstijl

Hallo 

Is er een manier om in een tekening een ballon (of notitie) te maken die "de positie van het element in de nomenclatuur" en "een aangepaste eigenschap" aangeeft, zoals een ballon in een scheidingsregel maar met een overzicht van het besturings- of doostype, of zelfs zonder een omtrek (minder omslachtig).

Momenteel heb ik de positieballon door selectie in een notitie geïnjecteerd (methode die ik een beetje nadelig vind in vergelijking met het kopiëren/plakken van notities en soms is het nodig om weergaven te dupliceren),

Bij voorbaat dank, 

Hallo Lynk,

Ja, er is deze mogelijkheid, en zelfs vele andere, op SW2020 SP4.

Hier is de schermafbeelding van de markering die u wilde, evenals de instellingen zoals u dat wilt.

Vriendelijke groeten.

AR.

2021-07-19_133207.jpg
1 like

Hallo @A.R 

Ik merk dat deze sluiter aanwezig is in SW18 (lijkt mij hetzelfde!), maar ik kan nog steeds niet de juiste combinatie vinden, 

Zoals @A.R zegt, is het mogelijk om het artikelnummer te vervangen door een eigenschap, maar je moet weten dat je met deze methode systematisch de ballonaanduidingen  (hieronder rood omcirkeld) in de nomenclatuur verliest, wat problematisch is in grote nomenclaturen.

En voor mij is het niet mogelijk om het artikelnummer + een eigenschap in dezelfde notitie te zetten. (tenzij ik me vergis)

We hebben deze methode geprobeerd en uiteindelijk zijn we teruggegaan naar een eenvoudige bubbel en hebben we de informatie aan de nomenclatuur toegevoegd.

Daarnaast zijn de bubbels veel beter leesbaar dan bij 2 regels.

1 like

Hallo 

Ik ben het er volledig mee eens @sbadenis het bellensysteem eenvoudiger en leesbaarder is, maar sommige klanten hebben hun eigen methoden, en ik geef toe, soms hebben ze gelijk, sommige timmerplannen hebben nomenclaturen die te lang zijn, soms zitten ze in verschillende cartridges,

Het doel was om

• het artikelnummer om te verwijzen naar de secundaire eigenschappen in de nomenclaturen (beschrijving, massa, lengte, enz.).
  • + eigendom (aanduiding) om het werk van de montageteams te vergemakkelijken,

Voorlopig ga ik verder met de eerder beschreven combinatie, en als iemand een oplossing heeft die ik interessant vind, 

1 like