Dimensies opmaken in een *.drwdot-bestand

Hoi allemaal!!!

Hoe kunnen we dimensiestijlen laden in een *.drwdot-bestand en vooral hoe kunnen we dat doen als we:

bestand -> nieuw -> nieuwe SOLIDWORKS-tekening : Laat dimensiestijlen automatisch downloaden.

Dank u voor uw antwoorden.

Fijne dag.

Hallo

De drwdot-bestanden zijn gewoon normale tekeningen die in dit formaat zijn opgeslagen, zodat ze automatisch kunnen worden hergebruikt door Solidworks.

U kunt dus daadwerkelijk een dimensiestijl van een specifiek bestand laden, ga gewoon naar: Option / Documenteigenschappen / Wrapping Standard

en je laadt vanuit een extern bestand.

Om op alle tekeningen dezelfde standaard te hebben, hoef je dit plan alleen maar op te slaan in drwdot op een heel specifieke plaats. Na In Optie / Systeemoptie / Bestandslocatie

U moet de map drwdot toevoegen op de bestandslocatie van de "Documentsjablonen"

Ik hoop dat ik je vraag heb beantwoord.

Vriendelijke groeten

Dank u voor uw antwoord Mandragore.

Ik wil graag automatisch "pinpositie" laden als ik een nieuwe tekening maak. Zie bijgevoegde afbeelding.

En ik heb gekeken met jouw methode, maar ik kan het niet.

capture01.png

Ik heb het net geprobeerd en het werkt.

Pak gewoon je drwdot, pak het maatvoeringsgereedschap, voeg de 'pinpositie'-stijl toe en sla het plan op.

De nieuwe stijl zal er zijn op alle vlakken van deze drwdot, maar je moet niet vergeten om het te selecteren bij het citeren, anders blijft de stijl eenvoudig. Na met mijn methode kun je elk menu al goed aanpassen.

Ik geef toe dat ik de vraag een beetje beter begrijp met de afbeelding.

Vriendelijke groeten

Ik heb net je manipulatie gedaan.

Ik heb nog steeds hetzelfde probleem, ik laad mijn "pin positie" stijl in mijn drwdot-bestand, ik sla het op. Ik maak een nieuw tekenbestand....... maar geen "pin-position" stijl in mijn tekening......... snuiven.

Ik zal vast niet de juiste manipulatie uitvoeren.

En na al je uitleg:

U kunt dus daadwerkelijk een dimensiestijl van een specifiek bestand laden, ga gewoon naar: Option / Documenteigenschappen / Wrapping Standard

en je laadt vanuit een extern bestand.

Om op alle tekeningen dezelfde standaard te hebben, hoef je dit plan alleen maar op te slaan in drwdot op een heel specifieke plaats. Na In Optie / Systeemoptie / Bestandslocatie

U moet de map drwdot toevoegen op de bestandslocatie van de "Documentsjablonen"

Ik begreep niet hoe je een dimensiestijl in de trimstandaard kon laden. Mijn dimensiestijl is een sldslt-bestand en de dimensiestijl in de inpakstandaard is een sldstd-bestand. ?????

Voor de "Sjablonen" bestanden ben ik begonnen met het maken van tutorials over Lynkoa:

https://www.lynkoa.com/contenu/création-dun-modèle-de-mep-1

https://www.lynkoa.com/contenu/modifier-une-propriété-dun-template

https://www.lynkoa.com/contenu/modifier-les-options-dun-template

voor de eerste 3

Maar om je vraag te beantwoorden, het is een ribstijl die je direct na het opslaan moet gebruiken:

"Pin Position" is een opgeslagen dimensiestijl.

Eenmaal opgeslagen, gaan we ernaar op zoek met het laatste pictogram (ik heb een map met mijn verschillende dimensiestijlen).

Maar het kan niet rechtstreeks in het sjabloon worden toegewezen; daar staat niets voor in de "Opties".

Sorry.

Voorlopig heb ik net de test die je me in twijfel hebt gejaagd opnieuw gedaan.  De stijl die ik in mijn MeP had gemaakt en vervolgens in drwdot had opgeslagen. Ik sluit het.

Ik maak een nieuw plan van deze drwdot en ik heb mijn "testtt" in de stijl

Zonder het opnieuw te hoeven laden of opnieuw te maken. Aan de andere kant moet je de moeite nemen om het te selecteren om het van kracht te laten worden, de stijl wordt niet automatisch ingesteld op "Pin positie"

Toen je je test deed, heb je het plan opnieuw opgenomen in drwdot en niet in slddrw? Dit is een fout die vaak voorkomt.

Mandragora

Ik heb opgenomen in drwdot en niet slddrw.

Aan de andere kant zit ik in SDW2018 SP5..... Misschien komt het van de versie?

Het is een mogelijkheid, ik zit op Solidworks 2017 SP5.

Om verder te gaan, maakt u een plan, beheert u alle afmetingen en eigenschappen die u op alle plannen wilt.

Neem de maatvoeringsgereedschappen en andere gereedschappen waarbij u specifieke stijlen vooraf wilt laden. Laad de stijlen en sla het document op in drwdot.

Het werkte nadat ik al had geprobeerd om specifieke bubbeltools te hebben en we hadden moeite om aan ons einde te komen.

Vriendelijke groeten

@mandragore,

Inderdaad, alle stijlen zijn ingekapseld als ze zijn geregistreerd met het "DRWDOT"-sjabloon; Om dit te doen, klikt u gewoon op "Afmeting", laadt u de aangepaste stijlen en slaat u het sjabloonbestand op.

Bij het openen van een tekening uit deze sjabloon hebben we standaard de stijl <NO>, maar de stijlen die in de sjabloon zijn geladen, staan in de vervolgkeuzelijst.

1 like

Mandragora

Worden bij het maken van uw drwdot alle afmetingen en afmetingsstijlen in de tekening weergegeven?

@Aliende,

Nou, het werkt niet!!! ......... snuiven

Ik doe alles wat je zegt, maar niets....

Ik kan mijn stijlen niet vinden in het vervolgkeuzemenu onder < GEEN>

Misschien vergeet ik iets, je kunt me de procedure geven die ik moet volgen zoals je deed.

BEDANKT.

Ik begrijp de vraag niet.

Wanneer u uw drwdot maakt, kunt u de slimme dimensietool nemen en stijlen toevoegen in het vervolgkeuzemenu om ze op een ander vlak te vinden.

Mijn drwdot heeft geen specifieke annotatie of dimensie.

@OlivierH,

Zoals @mandragore al zegt, moet je het tekensjabloon openen (de "drwdot"-extensie)

En sla dit sjabloon op.

Je kunt meerdere sjablonen hebben en daarom controleren of het de juiste is die je wijzigt en opent (zie mijn tutorials voor het geval je niet echt begrijpt wat ik zeg)

Kop op!

Laten we teruggaan, je opent een tekening. Je neemt de slimme dimensioneringstool en je laadt een of meer stijlen voor je sjabloon (.drwdot-bestand)

Zodra de verschillende stijlen in de tool 'slimme dimensionering' zijn geladen, kunt u hetzelfde doen voor andere functies.

Vervolgens sla je het planbestand op dezelfde plek op als de andere sjablonen, drwdot-bestand. en registreert goed in .drwdot

Vriendelijke groeten

1 like

HET IS OKÉ, HET WERKT!!!

Ik herstartte SDW en mijn pc en nu werkt alles!

Bedankt Mandragore en Aliende!!