Ik heb een probleem met de Welded Constructions-tool.
Mijn probleem: Wanneer ik een chassis maak met mechanisch gelaste profielen, blijft de kolom " BESCHRIJVING " van mijn stuklijst (of lijst van gelaste onderdelen) leeg in mijn tekening. Ik ben momenteel gedwongen om handmatig de eigenschappen van elk item in de cutlist te bewerken om de aanduiding in te voeren.
De context: Op het werkstation van mijn collega, met dezelfde profielen, bestaat het probleem niet: zodra hij een profiel selecteert (bijv. " 40x40x2 "), wordt de bestandsnaam automatisch opgenomen in de eigenschap " Beschrijving " van de lijst met gelaste onderdelen.
Wat ik heb gecontroleerd:
Mijn profielen zijn opgeslagen in .sldlfp.
De map Mijn Profielen staat onder Systeemopties > Bestandslocaties > Gelaste Constructieprofielen.
Is er een specifieke optie (misschien in de documenteigenschappen of gelaste build-opties) om SolidWorks te dwingen de profielnaam toe te wijzen aan de Cut-List beschrijving? Of moet ik de aangepaste eigenschap binnen mijn bronprofielbestand direct aanpassen?
Om eerlijk te zijn, begrijp ik niet echt waar je naartoe wilt. Ik stuur je een foto, het kan eenvoudiger. Wat ik wilde zeggen is dat ik in L'Habré de naam die ik hem tijdens deze back-up gaf niet heb
Zou dit niet komen van de opties " automatische update" of " automatische aanmaak" in de lijst met gelaste onderdelen (waarschijnlijk actief op het ene werkstation, maar niet op het andere)?
HARTELIJK DANK VOOR JE FEEDBACK! Ik stuur je de beelden die je me vroeg. Maar ik begrijp het niet, want sinds vanmorgen gebruik ik het en ik kan de oplossing niet vinden.
Ik heb de indruk dat je de eigenschappen van het document verwart met die van de lijsten van mechanisch gelaste documenten. Om te zien of de eigenschap "Beschrijving " in de gelaste machine bestaat, klik je met de rechtermuisknop op een item in de lijst van gelaste onderdelen => Eigenschap...
En nee, deze eigenschappen verschijnen niet in de lijst van eigenschappen van het " BESTAND ", Het zijn niet dezelfde lijsten. Om de " beschrijvingen " van het mechanisch gelaste in een tekenblad te maken, is het nodig een lijst van gelaste onderdelen te gebruiken:
Ik neem contact met je op na een volledige herinstallatie van SolidWorks, maar het probleem blijft bestaan.
Mijn observatie: Een paar jaar geleden werden mijn mechanisch gelaste profielen (geregistreerd in Lib Feat Part) automatisch geïntegreerd in mijn nomenclaturen met de juiste beschrijving zonder enige specifieke manipulatie. Tegenwoordig lijkt deze automatisering niet meer standaard te werken op mijn werkstation.
Mijn werkwijze is geëvolueerd: Ik werk nu veel in subassemblages om precieze hoeveelheden en aanduidingen per subassemblages te verkrijgen. Kan het invoegen van mechanisch gelaste onderdelen in subassemblages de informatiestroom van de " Gelaste Onderdelenlijst" naar de BOM van de hoofdassemblage blokkeren?
Mijn huidige probleem: De beschrijving klopt niet, en ik vraag me af of het zo is:
Een optie die ik vergeten was in de documenteigenschappen (onderdelentemplates).
Een probleem met de overdracht van eigenschappen tussen het lichaam (Cut-list) en het component (Onderdeel) binnen de assemblage.
Is er een instelling voor SolidWorks om standaard de profielnaam .sldlfp als " Beschrijving " in de cutlist te gebruiken, zonder dat je de eigenschappen van elk bestand handmatig hoeft te bewerken?
Je zou ons moeten vertellen aan welke versie van Solidworks je werkt.
=> Het materiaalstuk (gelast deel) moet in " alleen deel" of tabulated list-modus zijn (1) Maar bovenal, controleer " gelaste onderdelenlijst" (2)
Hier verwijs ik naar alle hierboven gegeven antwoorden, je hebt ons niet laten zien of je mechanisch gelaste profielbestanden de eigenschap "Beschrijving " bevatten.