Opmerkingen en afmetingen over elkaar heen leggen in een SW-tekening

Hallo

Bijlageregels voor dimensies onderbreken om botsingen met notities te voorkomen

(vanwege de rommel van de mEP geen andere mogelijkheden voor de locatie van notities die over elkaar heen zijn gelegd op afmetingsbijlageregels)

Bij voorbaat dank

Hallo

Het lijkt mij dat het onmogelijk is om een rib te snijden in relatie tot een briefje... Tussen de ribben is het mogelijk, maar ik heb het niet gevonden voor de noten...

3 likes

Het is mogelijk om de maatlijn te slepen zodat deze de noot niet meer kruist

1 like

Als er geen ruimte meer is, wordt er nog een tekenblad gemaakt

En het geeft een betere lezing

Of we veranderen het formaat

@+ ;-)

3 likes

Het lijkt mij dat je ze in de beoordelingseigenschappen kunt vragen om "boven de afmetingen" te zijn (tenminste, het werkt met de afmetingen). Dat komt overeen met de Words-optie van hetzelfde: jezelf op de voorgrond plaatsen en zo automatisch schadelijke lijnen afsnijden

1 like

Hallo

Je kunt inderdaad een stropdaslijn onderbreken die een andere stropdas op 90° zou doorsnijden, maar niets vergelijkbaars voor een biljet of de d-lijn die over een zij-stropdas wordt gelegd (althans met mijn SW2014 SP03-versie)

Onmogelijk, denk ik, om een witte achtergrond op deze notitie te zetten om de bevestigingslijnen die elkaar kruisen te verbergen?

Ik vond ook niet de mogelijkheid om "boven de heuvels" te zijn 

"het is mogelijk om de sidecut te verschuiven zodat deze de noot niet meer kruist", ik zie niet hoe!

@+

Ik heb wel een oplossing, maar onorthodox een Word-document ingevoegd met een tekstvak met een witte achtergrond

CF-bijlage

superposition_de_notes_et_de_cotes_dans_une_mise_en_plan_sw.png