Vergelijkingen samen met functies verwijderen

Hoi allemaal

Is er een automatische manier om een vergelijking te verwijderen die een functie of een schets regelt op hetzelfde moment dat we de schets of functie in kwestie verwijderen?

In de praktijk maak ik frames met verschillende afmetingen en verschillende opties, die allemaal via een familie van kamers worden opgesteld.

Zodra mijn onderdeelfamilie compleet is, kan ik met een macro elke configuratie opslaan in een onderdeelbestand, terwijl ik de functies verwijder die in de boom zijn uitgeschakeld (afhankelijk van mijn opties).

Echter, elke keer als ik mijn stukken op deze manier gescheiden open, is de kamer in fout omdat de vergelijkingen niet zijn verwijderd.

Heeft u een oplossing?

Bij voorbaat dank.

Blije papa

Ik denk niet dat het mogelijk is, behalve misschien door te proberen het vakje aan te vinken voor automatische oplossingen die zich in het vergelijkingsdialoogvenster bevinden.

1 like

Heb je ooit je familie van spel gemaakt

Benoem alle jams anders 

Ik denk dat daar het probleem zit

@+ ;-)

Als je een kamerfamilie hebt, waarom beheer je dan niet de vergelijkingen in het Excel-blad?

Op die manier verwijdert u, wanneer u uw macro start om evenveel onderdelen te krijgen als er configuraties zijn, uw familie van onderdelen tegelijkertijd. Nee?

Trouwens, de integratietool van MyCAD zou dit kunnen doen zonder dat er een macro nodig is!

Als je op je macro wilt blijven, moet @jfaradon dat kunnen ontgrendelen!

Dit zou kunnen worden geïmplementeerd in de macro :

Wil je alle vergelijkingen verwijderen?

Het zou niet erg ingewikkeld moeten zijn met deze verklaring :

http://help.solidworks.com/2011/English/api/sldworksapi/SolidWorks.Interop.sldworks~SolidWorks.Interop.sldworks.IEquationMgr~Delete.html

Of deze link: https://forum.solidworks.com/message/420260

Als het alleen degenen zijn die niet meer actief zijn, moet je ook degenen testen die fout zijn , daar kan het een beetje vervelender zijn om te coderen !