Hallo.
Als ik ontwerp, maak ik meestal vanuit een bestaand bestand via "composition to go" in een aparte map. Dan voeg ik nieuwe onderdelen toe, vervang, verwijder, maak nieuwe aan... Kortom, het is al snel een rommeltje in mijn dossier met onderdelen die onnodig veel ruimte innemen op de server.
Dus mijn vraag is: is er een verborgen functie in solidworks om een map op te schonen.
Ik wijs bijvoorbeeld naar een map en vraag deze om alle onderdelen/assemblage die niet in mijn assemblage staan op het scherm in de map en submap te verwijderen.
Belangrijk detail, ik heb geen toegang tot de CadTool;)
Bij voorbaat dank vrienden
Het is inderdaad jammer, want in myCADtools is deze tool beschikbaar (het heet CleanProject)
Anders, in uw geval, waarom zou u niet een compositie opnieuw maken om, wanneer uw project klaar is, in een andere map weg te halen en vervolgens de oorspronkelijke map te verwijderen
Mick
6 likes
Hallo
Hetzelfde, ik ben al een tijdje op zoek naar deze functie.
Ik omzeil het probleem door de algemene vergadering te openen, vervolgens naar Windows Verkenner te gaan (het moet zijn ingesteld op "verborgen bestanden weergeven") en dus te verschijnen met een "~$... " de gebruikte bestanden. Ik verwijder alle bestanden die hun tegenhanger niet hebben in "~$... ".
Ook kan ik bij het openen voor de montage de bestanden die door SW worden gebruikt niet verwijderen.
Het enige dat overblijft is om de bijbehorende tekeningen te verwijderen, wees voorzichtig, er is geen beveiliging.
Om deze reden verwijder ik de bestanden eigenlijk niet, maar verplaats ik ze naar een "prullenbak" -map in het project. Hierdoor kunt u enkele pellets recupereren....
Succes
A+
3 likes
@mcordero: Dat is wat ik vandaag doe. Maar het is op de lange termijn een beetje vervelend met de indruk dat je dingen die al gedaan zijn opnieuw doet (+ga dan de map zoeken, kopieer en plak deze op de juiste plaats, verwijder de oude)
@herve.marechal: Ik merkte dat ik dingen verwijderde die ik niet wilde met deze methode... en terwijl ik de vergadering open had. Hij moet een soort kopie hebben gemaakt, ik weet niet waar, om de verwijdering te autoriseren, maar wist niet hoe hij het bestand de volgende keer opnieuw moest openen.
Dus verbood ik het mezelf
Dus sorry, maar ik zie niet echt een andere oplossing
Ik denk dat je de mappen van je zaak anders moet structureren, zodat het geen "puinhoop" is (herinnering: SolidWorks heeft een hekel aan rommel, duplicaten, verplaatste bestanden, enz...)
Hier is hoe ik het doe:

Al mijn composities om mee naar huis te nemen (voornamelijk van mijn standaard) gaan in een "standaard 3D XXXX_02_Récup" repertoire. Om duplicaten te voorkomen, zijn alle bestanden in deze map hernoemd met het dealnummer voor "XXXX_".
Alle nieuwe onderdelen en specifieke assemblages (en alleen deze) van mijn behuizing gaan in de "XXXX_01_Ensemble 3D" directory . Alle bestanden zijn voorzien van een hoofdletterspecifieke codering.
Als ik een "snel" ontwerp moet doen (om te testen), heb ik een "3D XXXX_03_PROTO" directory. Alle bestanden (onderdelen of samenstellingen) zijn gecodeerd met het woord PROTO erin.
Dan heb ik mappen voor andere documenten dan SolidWorks.
Alle bedrijvengidsen hebben dezelfde directorynamen (ik zet er gewoon het bedrijfsnummer "XXXX_" voor.
Deel "01", "02", "03",..... in de directory naam stelt me in staat om mijn directory's te classificeren op de manier die ik wil, d.w.z. de directory's van de 3D aan het begin.
capture.jpg
1 like
@coin37coin, het is waar dat CleanPRoject het werk goed doet....
Moet u investeren in de mycadTools suite!!
4 likes
@Flegendre: Het is niet dat ik tegen investeren in mycadtool ben (ik kijk er zelfs serieus naar!) Maar helaas ben ik niet degene die de touwtjes in handen heeft. En het enige antwoord dat ik nu heb is "het is nutteloos"... Dat is nodig, als je er niet in werkt. Hoe dan ook, dat is een ander debat.
Voor de rest rangschik ik al best veel. Net als jij heb ik een map met standaardonderdelen die ik van de ene assemblage naar de andere vind en die navolgbaar blijven.
Ik heb dan een bestand per tekening (elk onderdeel dat in de tekening staat gaat in hetzelfde bestand)
Het grootste probleem is dat mijn assemblage A erg lijkt op mijn assemblage B. Dus maak ik een compositie om mee naar huis te nemen om te voorkomen dat ik al het werk moet doen.
Alleen zijn er stukken die daar geen plaats hebben en andere die gemaakt moeten worden. Hierdoor werden mijn onderdelen uit assemblage B die niet in assemblage A zitten toch geïmporteerd.
In combinatie met de door de klant gevraagde wijzigingen achteraf... Nou, ik heb veel "afval" te verwijderen in de uiteindelijke bestanden
Hallo
Voor je baas die de koorden van de b... Je moet het gewoon de tijd geven die je besteedt aan het doen van je experimenten. Deze keer vermenigvuldigd met het uurtarief, denk ik dat hij snel zal begrijpen waar zijn geld naartoe gaat! Hij zou zich binnenkort moeten abonneren op de myCADtools-suite. Als zijn antwoord altijd is: "Het is nutteloos", dan is dat omdat hij er niets van begrepen heeft!
Tenminste wat ik erover zeg!
Vriendelijke groeten
7 likes
Ik was het eens met JMsavoyard, zo overtuigde ik mijn voormalige baas om mycad over te nemen door een berekening te maken met Projectmanager om een project te kopiëren dat we 15-20 minuten per project zouden besparen, kopiëren xvermenigvuldigen met 7-8 projecten en hier is de gedempte klap. Voer een berekening opnieuw uit met cleanproject (in principe duurt het minder dan 2 minuten om een project van redelijke omvang op te schonen).
En ga met al je argumenten voor je baas.
3 likes
Voeg in je betoog ook het feit toe dat je van tijd tot tijd onvrijwillig enkele bestanden verwijdert die je niet had moeten hebben, dat je ze opnieuw moest doen, de links in SW opnieuw moest doen,...
2 likes
Vouais... Kortom, de oplossing is om hem te dwingen het over te nemen.
Ik heb het gevoel dat ik een geweldige dag ga hebben vrienden! Heel erg bedankt ^^ (je maakt me in ieder geval veel aan het lachen in je toon en argument. Dat is het al:) )
1 like