Hallo, ik had graag willen weten of het mogelijk was om automatisch een beperking te verwijderen die onmogelijk in te stellen is??
Wat ik bedoel is dat wanneer ik een beperking probeer toe te passen tussen twee componenten, maar de geometrie of andere beperkingen dit niet toestaan, ik een foutmelding krijg die me vertelt dat het onmogelijk is om de beperking toe te voegen en me vraagt of ik het wil forceren of niet (CF IMAGE). Mijn probleem is dat als ik nee zeg, de beperking er nog steeds is, helemaal aan het einde van mijn boom en ik er elke keer naar moet gaan zoeken om het te verwijderen omdat het in het rood is ... Hoe vertel ik Solidworks om geen beperkingen te maken als ik deze foutmelding krijg? Het begint lang te worden, vooral als ik tests doe om een component te positioneren, krijg ik deze foutmelding meerdere keren...
Wanneer u bij dit bericht komt, is dat omdat u uw beperking al hebt gevalideerd, dus deze is gemaakt! De enige manier is om het te verwijderen of Ctrl+Z zoals Lucas zegt.
Aan de andere kant, als u vooraf uw 2 entiteiten selecteerde en de tool "Beperkingen" startte, verscheen er een tooltip om u te vertellen "De geselecteerde componenten zijn al volledig beperkt", of in het slechtste geval, bij het kiezen van de gewenste beperking, kreeg u een tooltip "De componenten kunnen niet in een positie worden geplaatst die aan deze beperking voldoet... ". Als u op deze 2 momenten op "Ongedaan maken" of Esc drukt, wordt uw beperking niet aangemaakt.
Ja, ik heb getest, niets te doen, de beperking wordt altijd gecreëerd...
Ik weet dat ik de beperking achteraf kan opheffen, maar het verspilt veel tijd... SW detecteert dat de beperking onmogelijk in 0,5 seconde te bereiken is, maar soms, om deze te verwijderen, wacht ik niet minder dan 5-10 seconden... Niet erg goed gedaan dat:(
@Benoit, ja, maar ik gebruik heel vaak snelkoppelingen (het kleine ballonnetje dat automatisch opent als je de componenten selecteert)! Het stelt me in staat om te voorkomen dat ik door de beperkingstool moet gaan (behalve voor complexe beperkingen).
@Lucas, nou ja, eigenlijk is het niet de tovenaar die lang is, het is gewoon wanneer ik "Delete" doe, mijn assembly die vrij groot is en die nogal wat bugs veroorzaakt vanwege het feit dat het een bestand is dat is geïmporteerd uit andere 3D-software, waardoor je veel vertraging oploopt (en in het bijzonder bij het verwijderen van beperkingen), Toen ik het had over 10 seconden, heb ik niet de tijd toegevoegd om de beperking in de boom te gaan zoeken, maar alleen de tijd die de software nodig heeft om het te verwijderen... Daarom was ik op zoek naar een snelle manier om te voorkomen dat de software deze onnodige beperkingen voor mij zou creëren!
@Benoit, ik kende de alt + drag niet, bedankt voor de tip^^ Ik gebruik de snelkoppelingen die verschijnen als ik twee gezichten / randen / punten selecteer! (ZIE AFBEELDING)
Ja, maar door door de zwevende pictogrammen te gaan, ga ik niet door de Property Manager en het voelt alsof ik direct in de Property Manager had gevalideerd, het is een kortere weg, maar het is slecht doordacht door SW voor dit soort gevallen:(