Samenvallende geometrie/interferentie verwijderen bij het exporteren naar STL-formaat

Hallo

Ik ben onlangs begonnen met 3D-printen en modelleren op Solidworks.

Ik heb al een paar onderdelen gemaakt die ik in STL-formaat heb geëxporteerd. Ik heb momenteel echter een paar exemplaren met een assemblage.

Om te beginnen heb ik (in volume denk ik) een STL-bestand geïmporteerd dat ik heb gewijzigd . Ik herhaalde de bewerking met een tweede bestand, ook in STL-formaat.

Vervolgens heb ik een assemblage gemaakt met deze 2 onderdelen, ik heb de stukken beperkt om naar wens te plaatsen.

De volgende afbeelding toont de 2 kamers (de ene grijs en de andere blauw).

Alleen, als ik mijn bestand in STL-formaat wil exporteren, krijg ik deze foutmelding:

En als ik doorga met opnemen, kom ik uit op een bestand dat onbruikbaar is met mijn 3D-printer.

Door de interferentiedetectietool te gebruiken, kan ik een gebied markeren dat overeenkomt met de verbinding tussen de 2 kamers. Heeft dit gebied volgens u iets te maken met mijn fout tijdens de registratie?

Door op internet te zoeken zag ik verschillende oplossingen: het naaien van de oppervlakken, verdikken etc...

Helaas loste geen enkele oplossing mijn probleem op (trouwens, misschien misbruik ik deze functies??).

Dus ik vraag je hulp om te weten hoe ik mijn assemblage op de juiste manier kan exporteren :-)

Alvast bedankt voor alle hulp die je me kunt geven.

Goedenacht

Adrien

Hallo.

Er moet een probleem zijn met uw STL-bestand (niet-parallelle kant of iets dergelijks). Heb je een foutdiagnose gesteld en weet je zeker dat deze in volume zijn??? Anders open je een bestand en selecteer je vervolgens STL als type en ga je naar de opties en daar zie je wat je als optie hebt aangevinkt.... En zo niet, bewerk dan je tweede stuk en de extrusie, doe het tot aan het gezicht en selecteer dan daar...

1 like

Moet je uiteindelijk één of 2 kamers hebben?

Als het een enkel onderdeel moet hebben, probeer dan de assemblage als onderdeel te exporteren en voer vervolgens een extrusie uit om slechts één lichaam te hebben.

Anders drukt u de 2 stukken afzonderlijk af of spreidt u ze uit elkaar in de assemblage (alleen voor het afdrukken).

2 likes