Hoi allemaal; Op het display staat dat mijn "deel"- en "asm"-bestanden zijn verpold (onder andere vanwege de uitgevouwen, mechanisch gelaste en elke configuratiecreatie (soms vergeet ik het vakje "linkverschijningen" uit te vinken)). Ik heb een stukje macro gevonden dat alle weergavestatussen verwijdert - behalve de huidige- en het vakje "Uiterlijke statussen koppelen aan configuraties" uitschakelt
[vb]
Dim swApp als object
Deel dimmen als object
Dim boolstatus als Booleaanse
Dim longstatus Zo lang
Dim lange waarschuwingen zo lang mogelijk
Dim modelDoc als SldWorks.ModelDoc2
Sub hoofd()
Stel swApp = Toepassing.SldWorks in
Stel modelDoc in = swApp.ActiveDoc
Deel instellen = swApp.ActiveDoc
boolstatus = modelDoc.RemoveAllDisplayStates
Einde Sub
[vb]
Alleen deze macro werkt alleen op onderdelen. Weet u hoe u de code kunt wijzigen om deze toe te passen op zowel onderdelen als samenstellingen?
Let op: houd er rekening mee dat ik een Solidworks macro nozzle ben....
> Verwijdert alle weergavestatussen en verschijningsvormen uit dit deeldocument.
Ik zal je laten zien hoe je de DeleteDisplayState-functie in het document kunt gebruiken, je moet het de naam vertellen van de weergavestatus die moet worden verwijderd. Om dit te doen, moet u een lus maken die alle weergavestatussen ophaalt.
Bedankt KVuilleumier voor deze informatie. Ik ga opzij graven... en maak van de gelegenheid gebruik om een training over API's te geven, het zal me geen kwaad doen.