We exporteren tekeningen in DXF-formaat, zodat leveranciers ze direct in hun productietools kunnen verwerken. Het cartouche-logo wordt echter ook geconverteerd tijdens de export, waardoor bestanden van enkele tientallen megabytes ontstaan, voor weinig gebruik.
Is er een automatische manier om aan te geven dat het logo moet worden uitgesloten bij het exporteren? Ik heb het niet gevonden in de SW parmasters. Ter info, de export wordt gedaan via ePDM tijdens een overgang, door een DocPublication-taak van de MyPDMTools-invoegtoepassing.
Ik laat mijn collega's op dit forum waarschijnlijk schreeuwen, maar in mijn praktijk doe ik de DXF-export van machinebesturing (met name laser) van het onderdeel. PRT en niet het plan. De export van de Europarlementariër wordt voor mij gebruikt om plannen te sturen, bijvoorbeeld naar autocrad.
DXF kan door bijna alle CAD-software worden gebruikt, maar ook door CNC- en GIS-software : vanwege het feit dat het een open source bestandsformaat is dat gratis is voor elke gebruiker.
Ik zie niet veel andere oplossing dan een macro die de achtergrondkaart verandert (om die met het logo te vervangen door een vereenvoudigde). Voor bestaande plannen is het klaar of bijna klaar, maar voor de toekomst kunt u het logo ook bewerken zodat het bij het exporteren minder entiteit genereert.
@Zozo_mp: vaak vragen onze klanten ons om de dxf van de MEP, anders zorgen we voor de 3d voor een opstapje.
U vertelt me dat uw klantklanten u vragen om de dxf van de MEP: zou het kunnen zijn omdat er meer informatie (extra afmetingen, annotaties etc...) in de MEP staat. Dus wat de machine nodig heeft, komt meer overeen met de MEP of zijn er andere redenen.
Pure nieuwsgierigheid van mijn kant :-) Omdat het altijd goed is om de beperkingen van je collega's te integreren.
Geen zorgen over indiscretie mijn beste Zozo_mp, Ik weet het niet, het is gewoon een feit. Mijn klanten besteden soms de productie van hun onderdeel uit, waardoor ik een enkel bestand met alle informatie kan sturen (anders heb je de pdf + de dxf nodig). Soms wordt ons gevraagd om een "schone" DXF in het geval van platte onderdelen (bij laser/waterstraalsnijden), maar in dit geval laten we gewoon een dimensie achter om de import te valideren.
Thuis hebben we een meer basale manier van werken:)
In de MEP heb ik een FLOW-tabblad waar al mijn houten panelen staan met de zijkanten en de cartouche + watermerk.
Om het in dwg te exporteren (maar dxf is hetzelfde) kopieer ik het BITS-tabblad dat ik hernoem naar DWG, vervolgens ctrl+A om alle annotaties te verwijderen en in de boom verwijder ik de basiskaart (die bovenaan het titelblok + watermerk staat) Wees voorzichtig met het wijzigen van de schaal van uw blad, We werken 90% van de tijd op schaal 1.
En tot slot, opslaan als DWG en ik kan het openen op mijn andere software om de nesting voor de CAD / CAM te doen.
Dank u allen voor uw antwoorden. Helaas is er geen voorgestelde oplossing mogelijk. Ik moet nog steeds gaan voor de macro die het logo verwijdert voordat ik exporteer in dxf, maar als ik werk in een EPDM-box moet ik zien wat het inhoudt ...
Aangezien het logo zich in een goed gedefinieerd gebied bevindt, kunt u mogelijk het dxf-bestand wijzigen in plaats van het SW-bestand. Omdat de dxf een tekstbestand is, kan het logo op een specifieke laag op SW-niveau worden geplaatst, het is dan "eenvoudig" om de entiteiten op een bepaalde laag te verwijderen. Laten we eens kijken of de dxf ook in EPDM zit.