Een onderdeel uit een halffabrikaat verwijderen

Hallo

Ik heb een assemblage op een hoger niveau met een kinderassemblage. Als ik op een onderdeel klik dat in het childmerk is opgenomen, verwijder het (delete/delete), het onderdeel wordt uit het childmerk verwijderd.

Wat ik zou willen is dat het hele kind wordt gewist en niet alleen het deel.

Kunnen we het op standaard zetten?

Hier is een screenshot

Bedankt en eet smakelijk

capture.jpg

Hallo

Geen configuratie voor zover ik weet, je moet de ouder verwijderen door erop te klikken in de boom of met de rechtermuisknop in de 3D, de assemblage te selecteren en deze vervolgens te verwijderen.

Edit het is een nieuwe functie van SW 2013, en er is geen oplossing, een SPR (verbeteringsverzoek) is aangemaakt bij SolidWorks onder de referentie:SPR 697503

1 like

Je praat over een kindervergadering, maar je laat het zien op je screenshot

een stukom te selecteren wie ze heeft, geen kinderen als ik me niet vergis

U kunt een compleet subassemblage verwijderen

door erop te klikken en de Verwijder kinderen te verwijderen en aan te vinken

@+ ;-)

Het probleem is dat een persoon een onderdeel in een kinderassemblage kan wissen zonder het te beseffen.

Terwijl door het verwijderen van de kinderassemblage in zijn geheel deze veel zichtbaarder is, maar vooral de kinderassemblage niet wijzigt ;o).

@gt22: Op de opname bevindt onderdeel 4401-0034 zich in kinderassemblage CI 2161. Ik werk aan de CI-assemblage - die in ASM moet worden ingevoegd. Door op component 4401-0034 te klikken en deze te wissen (delete/Delete), wijzig ik de CI 2161 assembly.

Als ik het goed begrijp, wil je het kunnen verwijderen

uw steun en het relais dat erop staat

In dit geval denk ik dat het het beste is om relaissubassemblages met ondersteuning te maken

Wanneer u een relais verwijdert, wordt de ondersteuning verwijderd

Niets weerhoudt u ervan om het relais op de genoemde steun te wijzigen, indien nodig door de naam te wijzigen

Heb ik je probleem begrepen?

@+ ;-)

Met een PDM kun je sommige bestanden alleen-lezen hebben, maar zonder dat, geen bescherming behalve bij het sluiten, SolidWorks biedt nu een lijst om de bestanden te kiezen die je wilt opslaan!

Dit is een bekend probleem bij SolidWorks dat in versie 2015 zal worden opgelost:

https://customerportal.solidworks.com/eservice_enu/start.swe?SWECmd=InvokeMethod&SWEMethod=GotoRecord&SWEService=SWGotoRecord&ViewName=SW+All+Defects+List+customerportal+-+Search&BusObject=Product+Defect&BusComp=Product+Defect&Id=1-1MTL1LN&SRN=

Persoonlijk, en om het idee van @Lucas te volgen, heb ik mijn bibliotheken met commerciële onderdelen in alleen-lezen modus gezet (zonder PDM).

Ik weet niet of dit voor jou van toepassing zou zijn?

Het geeft geen antwoord op de basisvraag (verwijder de deelverzameling in plaats van het deel), maar het vermijdt het maken van fouten (geen onbedoelde registratie van de deelverzameling met een deel minder).

1 like

Ja, het hangt af van de architectuur, maar als al uw standaardsubsets zich in een map (of boomstructuur) bevinden, is het gemakkelijk om alleen schrijftoegang te geven aan bepaalde gebruikers door de domeincontroller.

Wanneer u op een onderdeel klikt, moet het de assemblage selecteren en niet het onderdeel.

Niet zo lang geleden was hier een vraag over waarbij iemand op zoek was naar de omgekeerde werking.

Dit is een optie van de functiebeheerder "scroll object in weergave"

Ik weet niet of het gewoon de boom uitrolt en het onderdeel wordt geselecteerd, wat er ook gebeurt...

Dit kan een weg zijn om te verkennen.

1 like

Dank u voor uw antwoorden.

@gt22: het primaire doel is dat je geen PRT uit een onderliggende assembly kunt verwijderen zonder het te beseffen.

In oudere versies zou het verwijderen van een PRT in een onderliggende assembly ervoor zorgen dat de hele assembly verdwijnt. Het was heel zichtbaar ;o)

1 like

@ S.Leitao

Heb je twee tekeningen van twee verschillende versies en weet je niet wat er anders is? Kom en ontdek twee tools die je dagelijks zullen helpen. De eerste is Design Checker, een hulpmiddel voor het controleren van uw tekeningen. Scoringsnormen, sjoemelafmetingen, correcte formaten, enz. het is als een corrector in Word, maar dan voor tekeningen. Draw Compare is ook een ander hulpmiddel waarmee u de verschillen tussen twee tekeningen kunt vinden.

Zie deze tutorial

http://www.lynkoa.com/tutos/3d/design-checker-et-draw-compare

Dank u voor uw antwoorden.

@gt22: het primaire doel is dat je geen PRT uit een onderliggende assembly kunt verwijderen zonder het te beseffen.

In oudere versies zou het verwijderen van een PRT in een onderliggende assembly ervoor zorgen dat de hele assembly verdwijnt. Het was heel zichtbaar ;o)

Waarom, zodra de subassemblage is voltooid, gecontroleerd en geaccepteerd

Sla het niet gedeeltelijk op met een eigen ref

wat hetzelfde zou zijn als het verwijderen van een onderdeel in deze subassemblage om het volledig te verwijderen

@+ ;-)