Hoi allemaal
Is het mogelijk om de "Kopie van" niet voor de naam van het onderdeel te hebben wanneer u deze virtueel maakt in een assemblage?
SW2018SP5
Dank u voor uw antwoorden.
Hoi allemaal
Is het mogelijk om de "Kopie van" niet voor de naam van het onderdeel te hebben wanneer u deze virtueel maakt in een assemblage?
SW2018SP5
Dank u voor uw antwoorden.
Hallo
Niet voor zover ik weet, is de oplossing om het deel in de build-boom te hernoemen en de "Kopie van" te verwijderen.
Bedankt Rim-b; Dat is waar ik bang voor was...
Iemand anders?
Niet beter, je moet het onderdeel handmatig hernoemen, geen mogelijkheid tot automatische naamgevingsregels.
In mijn geval denk ik dat het goed is omdat we weten wat het originele externe onderdeel was en dat het virtuele deel ervan is gedupliceerd .
De bijbehorende helppagina: http://help.solidworks.com/2019/french/SolidWorks/sldworks/c_VC_Virtual_Components_Overview.htm
Hallo
Het is op dit moment inderdaad niet mogelijk om de bestandsnaam standaard te wijzigen. Het is absoluut noodzakelijk om door de rechtermuisknop te gaan!
Vriendelijke groeten
Dank u allen voor uw antwoorden.
Ik was er bang voor.
Dat is jammer, want als je componenten van een assembly met meerdere niveaus virtueel maakt, met de opeenstapeling van "Kopie van...^Kopie van...^Kopie van..." ", wordt de naam te lang en het veroorzaakt wat problemen in PDM (bestandsnaam te lang...), we zijn dan genoodzaakt om alle onderdelen en samenstellingen te hernoemen om het aantal tekens te verminderen en het is erg vervelend!
Laat maar...
Maar als je ze virtueel maakt, hoe sla je ze dan op in de PDM?
Ik sla eigenlijk de assembly op waarin ze virtueel zijn, en a priori bouwt SW deze assembly als een directory met submappen (de assembly's) en bestanden (de onderdelen) en daarom, wanneer je archiveert of extraheert met PDM, omdat het alle tekens in overweging neemt, wanneer je op het laatste niveau van de structuur bent ("Kopie van...^Kopie van...^Kopie van...^Kopie van...^Kopie van... "), het aantal tekens overschrijdt een drempel (256 denk ik) krijgen we een foutmelding dat de bestandsnaam te lang is...