Op uitvinder 2020 hoe componenten te verplaatsen?

Hallo, ik heb een scharnierconstructie gemaakt mannelijk deel, vrouwelijk deel en een as waarin we weten hoe we een van de componenten op de as moeten verplaatsen. Ik heb nog een set panelen gemaakt waarin ik de scharnierconstructie heb ingevoegd en wanneer de beperkingen worden toegepast, is er geen manier om de componenten te verplaatsen. Hoe kan ik dit doen? Zie bijlagen.

Als er een tutorial bestaat?

Bij voorbaat dank voor uw advies

mobilite_charniere.odt
1 like

Hallo

In de eindmontage moet je met de rechtermuisknop op de scharnierasm klikken en "adaptief" of iets dergelijks kiezen.

1 like

Hallo eldidi

U moet de optie "flexibel" of "adaptief" voor de subset gebruiken (klik met de rechtermuisknop + flexibel of adaptief) om de subset vrij te kunnen manipuleren.

Het verschil tussen Adaptief en Flexibel is heel duidelijk. Als er in de uiteindelijke set meerdere scharnieren zijn, zal de adaptieve optie alle scharnieren verplaatsen. Het afzonderlijk geopende scharnier behoudt de nieuwe positie, de flexibele optie maakt het mogelijk om ze onafhankelijk te hanteren en wordt niet stroomopwaarts verzonden.

3 likes

Ik ben zo vrij om deze boodschap naar voren te brengen en een alternatief voor te stellen. (geldig voor alle versies van Inventor)
In principe vormen het deurpaneel en de vrouwelijke scharnieren een subassemblage.
De borst en het mannetje scharnieren een andere subset.
Het is daarom noodzakelijk om 2 onafhankelijke subsets te maken.
Genereer op de mannelijke en vrouwelijke scharnieren, in hun ipt-bestand, benoemde iConstraints.
Enerzijds voor de bevestigingsgaten en voor de verbindingsverbindingen.
Maak ten slotte een set met de 2 subassemblages, plus automatische positie-optie, zodat de doos en de deur elkaar automatisch beperken en de verbinding actief is.

2 likes