Op Solidworks Similation hoe een "opgelegde verplaatsing" vlak en draaicontact te implementeren

Hallo
Ik gebruik Solidworks 2016 Simulation om een staalconstructie op maat te maken

Capture norm.JPG

Capture def.JPG

Ik struikel over een detail:
Bij stress zullen de 2 hoeken (blauw) draaien en zich verspreiden
Scharniersluitingen (groene pijlen) laten geen zijwaartse beweging toe

Capture det.JPG

Welke contactbeperking kan ik toepassen om deze structuur goed te simuleren? (een draaipunt dat langs het horizontale vlak glijdt)

Philippe

Hallo @Philippe

Kun je je stuk posten, het zal gemakkelijker zijn om het je uit te leggen

Je moet twee "vliegtuigsteunen" plaatsen aan de randen die in contact komen met ??? waarvan ik aanneem dat het het equivalent is van de vloer, blokkeer dan een rand van de hoek die loodrecht op de grond staat (anders wordt de simulatie in reliëf gemaakt).

Je moet ook de manier waarop je de kamer in axiale richting bevestigt heroverwegen, je moet zo dicht mogelijk bij het echte leven komen.

Vriendelijke groeten

Hallo Houston!

Heeft u een probleem?

Sorry voor de vertraging, 

Dank u voor uw indicatie

Aan de andere kant staat de functie "opgelegde verplaatsing \ vlakondersteuning" me niet toe om een rand te selecteren

??

2005_charpente_1.zip

Hallo Philippe

Ik zal er meteen naar kijken

Vriendelijke groeten

Hello@philippe

Ik stelde eerder voor om een virtuele muur te gebruiken, maar je hebt een andere keuze gemaakt.

Dus ging ik terug naar de berekening met behulp van een virtuele muur die, laten we het onthouden, in jouw geval het equivalent is van een aambeeld. Het voordeel is dat er geen ander onderdeel, het aambeeld, hoeft te worden gemaakt, maar bovenal hoeft er geen maas van het aambeeld te worden gemaakt, wat de berekeningen aanzienlijk vereenvoudigt omdat het aantal knopen in contact erg klein is (minder dan honderd),  dit vermindert het aantal te berekenen DDL omdat bovenal uw raamwerk op slechts twee verre randen rust.

Voor de randen heb ik, om het wat gemakkelijker te maken, een straal aan de rand gemaakt van 0,5 mm om de rotatie van de hoek te vergemakkelijken.

Kortom:

Voor een kracht van 1600 N
Je hebt een veiligheidscoëfficiënt van 3 of zelfs iets hoger dan 3
een maximale verplaatsing van 1,9 mm
en Von mises NS

Als je geïnteresseerd bent, kan ik je een mini-samenvatting geven van de verschillende contacten die zijn gebruikt. Hoewel u de XpressSimulation-versie gebruikt.

DRAT! Ik ben net het bestand kwijtgeraakt, ik zou de instellingen opnieuw moeten starten, maar niets onmogelijks.

Vriendelijke groeten

PS: als uw uitgestraalde vierkante buis niet aan de buitenradius hoeft te raken, kunt u de stevigheid van het geheel aanzienlijk verbeteren met lagere diktes zonder de stevigheid van het geheel op te geven. Ook door een TIG/MIG-las tussen de vierkante buis en de gebogen plaat. Maar zoals het nu is, zijn je beveiligingscoëfficiënten niet slecht.  ;-)

2020-05-22_14_35_12-solidworks_premium_2019_sp5.0_-_2005_charpente_1.sldasm.jpg

Goede evening@Philippe

Hier is een bijgevoegde samenvatting van de acties die moeten worden ondernomen in de simulatie en uw model om uw eerste vraag te beantwoorden

Vriendelijke groeten

simulation_de_la_deformation_dun_charpente_en_forme.docx

Goedenavond

Een kleine bonus!

Een video die de beweging onder de druk van de   somitale laat zien ;-)

Vriendelijke groeten

poutre_cintree_23-05-2020_19-24-28.avi

Of anders snijden we het onderdeel in 2 in het midden, een vlaksteun om de resterende hoek verticaal  te blokkeren en een symmetriebeperking op het snijvlak: hierdoor kan de berekening sneller verlopen omdat er half zoveel knopen zijn :-)